Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1204076

Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom


Plaza Leutar, Mara
Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom // Acta Iadertina, 18 (2021), 2; 285-308 doi:10.15291/ai.3608 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1204076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom
(Positive Psychology – from Its Origins to School Practice in Relation with Pedagogy and Logotherapy)

Autori
Plaza Leutar, Mara

Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 18 (2021), 2; 285-308

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
dobrobit, pozitivna psihologija, primjena pozitivne psihologije, smisao, škola
(applied positive psychology, meaning, positive psychology, school, well-being)

Sažetak
Pozitivna psihologija mlada je grana psihologije koja tek bilježi dva desetljeća postojanja. Bavi se istraživanjem čovjekove dobrobiti u svim njezinim sastavnicama. Usredotočena je na proučavanje i praksu pozitivnih emocija, snaga i vrlina zbog kojih pojedinci, grupe i institucije optimalno funkcioniraju i napreduju. U permanentnoj je potrazi za razumijevanjem čovjeka u njegovu vremenu i kulturno-socijalnom okruženju te u što adekvatnijim oblicima posredovanja pozitivnih strana osobe radi njezine dobrobiti i smislom ispunjenog življenja. Ovaj rad donosi pregled faktora koji su u ishodištu i razvoju pozitivne psihologije. Ukazuje na psihološku i subjektivnu dobrobit pojedinca i društva u cjelini, na smisao života u funkciji čovjekove sreće kao novije paradigme u znanstvenom istraživanju u psihologiji. Spominje se mogućnost široke primjene pozitivne psihologije, s posebnim osvrtom na njezinu primjenu u odgojno-obrazovnim ustanovama, razvijanjem osobnih vrlina i potencijala djece i mladih. Ukazuje se na neke od mogućih smjernica paritetskog dijaloga pozitivne psihologije, pedagogije i logoterapije. Takve bi smjernice trebale pridonijeti koordiniranom djelovanju na dobrobit osobe te njezinom kvalitetnijem i smislom ispunjenijem življenju. Prilog donosi i kritički osvrt dosadašnjih kretanja pozitivne psihologije te njezine perspektive u budućnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mara Plaza Leutar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Plaza Leutar, Mara
Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom // Acta Iadertina, 18 (2021), 2; 285-308 doi:10.15291/ai.3608 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Plaza Leutar, M. (2021) Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom. Acta Iadertina, 18 (2), 285-308 doi:10.15291/ai.3608.
@article{article, author = {Plaza Leutar, Mara}, year = {2021}, pages = {285-308}, DOI = {10.15291/ai.3608}, keywords = {dobrobit, pozitivna psihologija, primjena pozitivne psihologije, smisao, \v{s}kola}, journal = {Acta Iadertina}, doi = {10.15291/ai.3608}, volume = {18}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Pozitivna psihologija ‒ od ishodi\v{s}ta do prakse u \v{s}koli u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom}, keyword = {dobrobit, pozitivna psihologija, primjena pozitivne psihologije, smisao, \v{s}kola} }
@article{article, author = {Plaza Leutar, Mara}, year = {2021}, pages = {285-308}, DOI = {10.15291/ai.3608}, keywords = {applied positive psychology, meaning, positive psychology, school, well-being}, journal = {Acta Iadertina}, doi = {10.15291/ai.3608}, volume = {18}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Positive Psychology – from Its Origins to School Practice in Relation with Pedagogy and Logotherapy}, keyword = {applied positive psychology, meaning, positive psychology, school, well-being} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO Academic Search Premier
  • Academic Search Complete
  • Academic Search Alumni Edition
  • Academic Search Ultimate
  • Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
  • One Belt, One Road Reference Source
  • Hrčak
  • Morepress


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font