Pregled bibliografske jedinice broj: 1204076
Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom
Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom // Acta Iadertina, 18 (2021), 2; 285-308 doi:10.15291/ai.3608 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1204076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozitivna psihologija ‒ od ishodišta do prakse u
školi u dijalogu s pedagogijom i logoterapijom
(Positive Psychology – from Its Origins to School
Practice in Relation with Pedagogy and Logotherapy)
Autori
Plaza Leutar, Mara
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 18
(2021), 2;
285-308
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dobrobit, pozitivna psihologija, primjena pozitivne psihologije, smisao, škola
(applied positive psychology, meaning, positive psychology, school, well-being)
Sažetak
Pozitivna psihologija mlada je grana psihologije koja tek bilježi dva desetljeća postojanja. Bavi se istraživanjem čovjekove dobrobiti u svim njezinim sastavnicama. Usredotočena je na proučavanje i praksu pozitivnih emocija, snaga i vrlina zbog kojih pojedinci, grupe i institucije optimalno funkcioniraju i napreduju. U permanentnoj je potrazi za razumijevanjem čovjeka u njegovu vremenu i kulturno-socijalnom okruženju te u što adekvatnijim oblicima posredovanja pozitivnih strana osobe radi njezine dobrobiti i smislom ispunjenog življenja. Ovaj rad donosi pregled faktora koji su u ishodištu i razvoju pozitivne psihologije. Ukazuje na psihološku i subjektivnu dobrobit pojedinca i društva u cjelini, na smisao života u funkciji čovjekove sreće kao novije paradigme u znanstvenom istraživanju u psihologiji. Spominje se mogućnost široke primjene pozitivne psihologije, s posebnim osvrtom na njezinu primjenu u odgojno-obrazovnim ustanovama, razvijanjem osobnih vrlina i potencijala djece i mladih. Ukazuje se na neke od mogućih smjernica paritetskog dijaloga pozitivne psihologije, pedagogije i logoterapije. Takve bi smjernice trebale pridonijeti koordiniranom djelovanju na dobrobit osobe te njezinom kvalitetnijem i smislom ispunjenijem življenju. Prilog donosi i kritički osvrt dosadašnjih kretanja pozitivne psihologije te njezine perspektive u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO Academic Search Premier
- Academic Search Complete
- Academic Search Alumni Edition
- Academic Search Ultimate
- Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
- One Belt, One Road Reference Source
- Hrčak
- Morepress