Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1204042

Filmska gramatika videoigara – Modaliteti vizualnog izlaganja novih medija


Barišić, Ilija
Filmska gramatika videoigara – Modaliteti vizualnog izlaganja novih medija. Zagreb: Hrvatski filmski savez (HFS), 2019 (monografija)


CROSBI ID: 1204042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Filmska gramatika videoigara – Modaliteti vizualnog izlaganja novih medija
(Film Grammar of Video Games - New Media Modalities of Visual Presentation)

Autori
Barišić, Ilija

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Hrvatski filmski savez (HFS)

Grad
Zagreb

Godina
2019

Stranica
327

ISBN
978-953-7033-59-0

Ključne riječi
dizajn videoigre, konvergencija, interaktivnost, imerzija, diskursna analiza, filmska retorika, ludologija, narativnost, ekspozicija, poetsko izlaganje
(videogame design, convergence, interactivity, immersion, discourse analysis, film rhetoric, ludology, narrative, exposition, poetic discourse)

Sažetak
Cilj je ovoga rada istraživanje sinergijskog komunikacijskog učinka filmskih i ludičkih izražajnih sredstava u videoigrama. Pretpostavka da je on tipično i normativno skladan kristalizira se u nizu taksonomski razvrstanih oglednih primjera koji dokazuju da su videoigre strukturalno uvelike utemeljene na filmskim komunikacijskim obrascima. Oslanjajući se na filmološki teorijski okvir, ponajprije onaj iz Turkovićevih radova, dokazni je postupak pretpostavljao identificiranje načina djelovanja različitih tipova filmskog izlaganja u videoigrama, u kojima je gledatelj/igrač i interventno ovlašten za djelovanje. Ogledni primjeri videoigara razvrstavani su po različitim varijantama filmskog izlaganja, dakle na razinama narativnog, opisnog, ekspozitornog i poetskog filmskog izlaganja, da bi se potom detektiralo u kakvom je odnosu njihov filmski diskurs prema onome ludičkome. Pokazalo se da su načini izlagačkog strukturiranja videoigara kakvi su razrađeni u filmu ujedno i ludički signali koji omogućavaju igranje i reguliraju ludičku priopćajnu strukturu. Uz tu centralnu izlagačku vezu, filmsko izlaganje dodatno-izlagački, odnosno metadiskursno podupire i pojačava dojmove i iskustva koja se igraču odašilju kroz samo igranje. Komplementarni odnos dvaju sustava izražajnih postupaka komunikacijski je standard medija videoigara, dok se otkloni od njega mogu označiti kao stilizacije ili autorske pogreške. Teza o povezanosti ludičkoga i narativnoga na središnje-izlagačkoj i metadiskursnoj razini doprinosi i potpunijem shvaćanju nekih od temeljnih pitanja teorije videoigara, poput odnosa igre i priče.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ilija Barišić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Barišić, Ilija
Filmska gramatika videoigara – Modaliteti vizualnog izlaganja novih medija. Zagreb: Hrvatski filmski savez (HFS), 2019 (monografija)
Barišić, I. (2019) Filmska gramatika videoigara – Modaliteti vizualnog izlaganja novih medija. Zagreb, Hrvatski filmski savez (HFS).
@book{book, author = {Bari\v{s}i\'{c}, Ilija}, year = {2019}, pages = {327}, keywords = {dizajn videoigre, konvergencija, interaktivnost, imerzija, diskursna analiza, filmska retorika, ludologija, narativnost, ekspozicija, poetsko izlaganje}, isbn = {978-953-7033-59-0}, title = {Filmska gramatika videoigara – Modaliteti vizualnog izlaganja novih medija}, keyword = {dizajn videoigre, konvergencija, interaktivnost, imerzija, diskursna analiza, filmska retorika, ludologija, narativnost, ekspozicija, poetsko izlaganje}, publisher = {Hrvatski filmski savez (HFS)}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Bari\v{s}i\'{c}, Ilija}, year = {2019}, pages = {327}, keywords = {videogame design, convergence, interactivity, immersion, discourse analysis, film rhetoric, ludology, narrative, exposition, poetic discourse}, isbn = {978-953-7033-59-0}, title = {Film Grammar of Video Games - New Media Modalities of Visual Presentation}, keyword = {videogame design, convergence, interactivity, immersion, discourse analysis, film rhetoric, ludology, narrative, exposition, poetic discourse}, publisher = {Hrvatski filmski savez (HFS)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font