Pregled bibliografske jedinice broj: 1204015
SUVREMENA GLAZBENO-PEDAGOŠKA TEORIJA I PRAKSA: MJESTO I ULOGA TRADICIJSKE GLAZBE U NASTAVI
SUVREMENA GLAZBENO-PEDAGOŠKA TEORIJA I PRAKSA: MJESTO I ULOGA TRADICIJSKE GLAZBE U NASTAVI // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Improving the Quality of Life of Children and Youth / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022. str. 69-80 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1204015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SUVREMENA GLAZBENO-PEDAGOŠKA TEORIJA I PRAKSA:
MJESTO I ULOGA TRADICIJSKE GLAZBE U NASTAVI
(CONTEMPORARY MUSIC-PEDAGOGICAL THEORY AND
PRACTICE: THE PLACE AND THE ROLE OF TRADITIONAL
MUSIC IN TEACHING)
Autori
Dobrota, Snježana ; Balić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Improving the Quality of Life of Children and Youth
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022, 69-80
Skup
XIII. međunarodna naučno-stručna konferencija “Unapređenje kvalitete života djece i mladih”
Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 24.06.2022. - 26.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene preferencije, glazbe svijeta, hrvatska tradicijska glazba, interkulturalno obrazovanje
(musical preferences, world music, Croatian traditional music, intercultural education)
Sažetak
Tradicijskoj glazbi Hrvatske i različitim glazbama svijeta pripada značajna uloga u okviru nastave glazbe na svim razinama obrazovanja. U radu je istraženo razlikuju li se preferencije učenika osnovne škole prema hrvatskoj tradicijskoj glazbi s obzirom na spol i dob te postoji li povezanost između poznavanja glazbe i preferencija glazbenih ulomaka. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka i skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 166 sudionika, učenika drugih, petih i osmih razreda osnovne škole. Rezultati potvrđuju da učenici drugih i petih razreda, u odnosu na učenike osmih razreda osnovne škole, pokazuju veće preferencije hrvatske tradicijske glazbe. Nadalje, učenice, u odnosu na učenike, pokazuju veće preferencije hrvatske tradicijske glazbe. Poznavanje glazbe značajan je prediktor preferencija ovog glazbenog stila. Dobiveni rezultati imaju značajne glazbeno- pedagoške implikacije. Otvorenost učenika prema glazbi različitih glazbenih stilova sugerira mogućnost uvođenja heterogenih glazbenih stilova u nastavu glazbe. Osim toga, slušanjem i pjevanjem hrvatske tradicijske glazbe, ali i različitih glazbi svijeta, stvaraju se pretpostavke za provođenje interkulturalnog obrazovanja učenika koje predstavlja imperativ suvremene škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost