Pregled bibliografske jedinice broj: 1203792
Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja
Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja // Županijsko stručno vijeće učitelja matematike Istarske županije
Pula, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1203792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa
ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja
(A theoretical framework for understanding and
applying processes critical to the development of
geometric thinking)
Autori
Antunović-Piton, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
Županijsko stručno vijeće učitelja matematike Istarske županije
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 15.03.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
geometrijsko mišljenje ; geometrijska figura ; vizualizacija
(geometric thinking ; geometric figure ; visualization)
Sažetak
Poučavanje geometrije, pored ostalog, zahtijeva razumijevanje načina na koji učenici grade svoje znanje o različitim geometrijskim konceptima, tj. zahtijeva razumijevanje učenikovog načina mišljenja. Stoga je cilj ovog rada upoznavanje s teorijskim okvirima van Hiela i Duvala, rezultatima obrazovnih istraživanja kao i nastavnim aktivnostima. Posebno se ističu različite vrsta procesa važnih pri 'čitanju' geometrijskih figura koji su povezani s različitim vrstama razumijevanja geometrijskih figura: od čistog perceptivnog prepoznavanja do matematičke obrade i razumijevanja. Poseban naglasak stavlja se na operativno razumijevanje geometrijskih figura, odnosno znanja i vještine operiranja geometrijskim objektima kako bi se postigla i iskoristila njihova heuristička uloga u procesu rješavanja problema ili procesu dokazivanja. Ukoliko operativno razumijevanje izostane te prevlada perceptivno razumijevanje, rješavanje problema obično se svodi na procjenu i/ili proceduralno izvršavanje te korištenje formula i danih alata bez promišljanja. Postupnim i cjelovitim pristupom razvoju geometrijskog mišljenja u osnovnoj školi stvaraju se temelji koji vode ka kvalitetnijoj izgradnji mreže geometrijskih koncepata i procesa kod svakog učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti