Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1203792

Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja


Antunović-Piton, Branka
Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja // Županijsko stručno vijeće učitelja matematike Istarske županije
Pula, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, ostalo, stručni)


CROSBI ID: 1203792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja
(A theoretical framework for understanding and applying processes critical to the development of geometric thinking)

Autori
Antunović-Piton, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni

Skup
Županijsko stručno vijeće učitelja matematike Istarske županije

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 15.03.2022

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
geometrijsko mišljenje ; geometrijska figura ; vizualizacija
(geometric thinking ; geometric figure ; visualization)

Sažetak
Poučavanje geometrije, pored ostalog, zahtijeva razumijevanje načina na koji učenici grade svoje znanje o različitim geometrijskim konceptima, tj. zahtijeva razumijevanje učenikovog načina mišljenja. Stoga je cilj ovog rada upoznavanje s teorijskim okvirima van Hiela i Duvala, rezultatima obrazovnih istraživanja kao i nastavnim aktivnostima. Posebno se ističu različite vrsta procesa važnih pri 'čitanju' geometrijskih figura koji su povezani s različitim vrstama razumijevanja geometrijskih figura: od čistog perceptivnog prepoznavanja do matematičke obrade i razumijevanja. Poseban naglasak stavlja se na operativno razumijevanje geometrijskih figura, odnosno znanja i vještine operiranja geometrijskim objektima kako bi se postigla i iskoristila njihova heuristička uloga u procesu rješavanja problema ili procesu dokazivanja. Ukoliko operativno razumijevanje izostane te prevlada perceptivno razumijevanje, rješavanje problema obično se svodi na procjenu i/ili proceduralno izvršavanje te korištenje formula i danih alata bez promišljanja. Postupnim i cjelovitim pristupom razvoju geometrijskog mišljenja u osnovnoj školi stvaraju se temelji koji vode ka kvalitetnijoj izgradnji mreže geometrijskih koncepata i procesa kod svakog učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Branka Antunović-Piton (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Antunović-Piton, Branka
Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja // Županijsko stručno vijeće učitelja matematike Istarske županije
Pula, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, ostalo, stručni)
Antunović-Piton, B. (2022) Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa ključnih za razvoj geometrijskog mišljenja. U: Županijsko stručno vijeće učitelja matematike Istarske županije.
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2022}, keywords = {geometrijsko mi\v{s}ljenje, geometrijska figura, vizualizacija}, title = {Teorijski okvir za razumijevanje i primjenu procesa klju\v{c}nih za razvoj geometrijskog mi\v{s}ljenja}, keyword = {geometrijsko mi\v{s}ljenje, geometrijska figura, vizualizacija}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2022}, keywords = {geometric thinking, geometric figure, visualization}, title = {A theoretical framework for understanding and applying processes critical to the development of geometric thinking}, keyword = {geometric thinking, geometric figure, visualization}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font