Pregled bibliografske jedinice broj: 1203789
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja // Županijsko stručno vijeće za učitelje razredne nastave Istarske županije
Labin, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1203789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj
geometrijskog mišljenja
(Understanding and applying processes necessary for
the development of geometric thinking)
Autori
Antunović-Piton, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
Županijsko stručno vijeće za učitelje razredne nastave Istarske županije
Mjesto i datum
Labin, Hrvatska, 29.03.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
geometrija, geometrijska figura, vizualizacija
(geometry, geometric figure, visualization)
Sažetak
Poučavanje geometrije, pored ostalog, zahtijeva razumijevanje načina na koji učenici grade svoje znanje o različitim geometrijskim konceptima, tj. zahtijeva razumijevanje učenikovog načina mišljenja. Stoga je cilj ovog rada upoznavanje s teorijskim okvirima van Hiela i Duvala, rezultatima obrazovnih istraživanja kao i nastavnim aktivnostima. Polazeći od čistog perceptivnog prepoznavanja do matematičke obrade i razumijevanja, poseban naglasak stavlja se na operativno razumijevanje geometrijskih figura, odnosno znanja i vještine operiranja geometrijskim objektima kako bi se postigla i iskoristila njihova heuristička uloga u procesu rješavanja problema. Ukoliko operativno razumijevanje izostane rješavanje problema obično se svodi na procjenu i/ili proceduralno izvršavanje, korištenje formula i danih alata bez promišljanja jer je prevladalao perceptivno razumijevanje. Postupnim i cjelovitim pristupom razvoju geometrijskog mišljenja u razrednoj nastavi stvaraju se temelji koji vode ka kvalitetnijoj izgradnji mreže geometrijskih koncepata i procesa kod svakog učenika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti