Pregled bibliografske jedinice broj: 1203781
Stavovi studenata o upotrebi tehnike parnog čitanja u nastavi stranog jezika
Stavovi studenata o upotrebi tehnike parnog čitanja u nastavi stranog jezika // Međunarodni znanstveno-stručni skup 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
Varaždin, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1203781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata o upotrebi tehnike
parnog čitanja
u nastavi stranog jezika
(Students' attitudes about the use of
paired reading
technique in foreign language teaching)
Autori
Müller, Mirela ; Ugrina, Silvija ; Kovač, Mirjana Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 05.07.2022. - 06.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
visokoškolska nastava, parno čitanje, govorna fuentnost, njemački kao strani jezik, ospsobljavanje, književni i jezični predmeti
(higher education teaching, paired reading, spoken fluency, German as a foreign language, training, literature and language subjects)
Sažetak
Recentna znanstvena istraživanja implicite ukazuju na činjenicu da je čitanje vrlo važna komponenta učenja i po(d)učavanja stranih jezika, čiji dugoročni cilj treba biti osposobljavanje studenata za samostalno čitanje kako bi na taj način mogli poboljšati rarzumijevanje čitanog teksta na stranom jeziku. Rad polazi od afirmativne hipoteze da parno čitanje i/ili paired reading tehnika može dati odgovor na pitanje kako poboljšati studentsku vještinu čitanja s ciljem razvoja strategija tečnosti izgovora ali i usvajanja vokabulara stranog jezika. Kada se koriste partneri u čitanju tečniji čitatelji mogu se upariti s manje tečnim čitateljima ili se studenti koji čitaju na istoj razini mogu upariti da ponovno pročitaju tekst ili poezijsku pjesmu koju su već pročitali i na taj način razvijati vještine ne samo usvajanja leksika na stranom jeziku nego i poboljšati govornu fluentnost. Hi-kvadrat test pokazuje značajnu razliku između procjene korištenja metodičke tehnike parnog čitanja za kolegije jezičnog i književnog sadržaja (χ2=12, 96 ; p=0, 01 ; p<.01). Studenti smatraju da tehnika parnog čitanja može pomoći u usvajanju njemačkog jezika kao stranog jezika u razvijanju strategija izgovora tečnosti (govorne fluentnosti) (32%) te u usvajanju vokabulara (9%). Ipak, 58% sudionika istraživanja smatra da tehnika pomaže u obje stavke. 43% studenata smatra da je tehnika parnog čitanja pomogla u dosadašnjem usvajanju njemačkog jezika kao stranog i to u razvoju izgovora tečnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-7 - Didaktičko-metodičke inovacije za učinkovitost hibridnog modela učenja u nastavi njemačkog jezika (Müller, Mirela, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)