Pregled bibliografske jedinice broj: 1203589
Prepreke prilikom pokretanja poduzetničkih pothvata mladih u kreativnoj (modnoj) industriji u Hrvatskoj
Prepreke prilikom pokretanja poduzetničkih pothvata mladih u kreativnoj (modnoj) industriji u Hrvatskoj // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo, 12 (2022), 1; 66-88 doi:10.38190/ope.12.1.6 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1203589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepreke prilikom pokretanja poduzetničkih pothvata
mladih u kreativnoj (modnoj) industriji u Hrvatskoj
(Obstacles in starting youth entrepreneurial
entreprises in the creative (fashion) industry in
Croatia)
Autori
Bituh, Helena ; Ćorić, Gordana
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo (1849-7845) 12
(2022), 1;
66-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
pokretanje poduzetničkog pothvata, kreativne industrije, modna industrija, mladi poduzetnici, prepreke
(starting an entrepreneurial venture, creative industries, fashion industry, young entrepreneurs, obstacles)
Sažetak
Usljed nedovoljnog poznavanja specifičnosti kreativnih industrija, poduzetnički pothvati mladih uključenog su rizika. Iz tog razloga svrha ovog rada je bila identificirati prepreke s kojima se mladi poduzetnici susreću prilikom pokretanja poduzetničkih pothvata, a koje ih sputavaju u ostvarenju uspješnog poslovanja. Provedeno je temeljito istraživanje i analiza postojećih programa potpore mladim poduzetnicima te istraživanje znanja, vještina i kompetencija potrebnih za ostvarenje uspješnog pothvata. Samim time, s ciljem otkrivanja i jasnijeg utvrđivanja prepreka u poduzetništvu u modnoj industriji prikazani su primjeri dobre i loše prakse poduzetnika te je pomoću polustrukturiranog intervjua intervjuirano pet poduzetnika iz modne industrije. Rezultati istraživanja pokazali su da, iako postoje brojne potporne institucije i različite pomoći za financiranje pothvata, mladi poduzetnici još uvijek nisu dovoljno informirani, što dovodi do toga da potporu od strane države smatraju nedovoljnom. Osim toga, kreativnim djelatnicima nedostaje poduzetničkog obrazovanja koje im je potrebno kako bi bili upućeniji u poslovanje, a to dovodi do problema s izlaskom na tržište, pregovaranjem, promoviranjem, administriranjem i slično. Rezultati ovoga rada mogu pomoći mladim poduzetnicima i onima koji se žele okušati u poduzetništvu u kreativnim industrijama, imajući na umu prepreke na koje bi pri tome mogli naići, obvezu razvijanja osnovnih znanja, vještina i kompetencija te preporuke iz prakse koje bi olakšale ne samo pokretanje poduzetničkog pothvata u modnoj industriji, već i njegov budući razvoj i održivost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Dizajn