Pregled bibliografske jedinice broj: 1203518
Prediktori zadovoljstva roditelja online nastavom biologije u epidemiološkim uvjetima
Prediktori zadovoljstva roditelja online nastavom biologije u epidemiološkim uvjetima // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju STOO2. In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Knjižica sažetaka / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 204-205 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1203518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prediktori zadovoljstva roditelja online nastavom
biologije u epidemiološkim uvjetima
(Predictors of parents' satisfaction with online
teaching of biology under epidemiological conditions)
Autori
Radanović, Ines ; Sertić Perić, Mirela ; Šimić Šašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju STOO2. In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Knjižica sažetaka
/ Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 204-205
ISBN
978-953-8115-98-1
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
online nastava ; osnovna škola i gimnazija ; pandemija ; učenje i poučavanje biologije
(online teaching ; primary and secondary school ; pandemic ; teaching and learning biology)
Sažetak
Anketni online upitnik kojim se željelo ispitati mišljenje roditelja o online nastavi vezanoj uz poučavanje i učenje bioloških sadržaja u vertikali hrvatskog osnovnoškolskog i gimnazijskog obrazovanja za vrijeme trajanja epidemioloških mjera, tijekom prosinca 2021. riješilo je 730 roditelja. Rješavanju anketnog upitnika odazvao se veći udio roditelja osnovnoškolaca, dok je opažen smanjen odaziv roditelja učenika koji su na prijelazu iz prve u drugu razinu obrazovanja. Polovica anketiranih roditelja u vertikali školovanja je zadovoljna poučavanjem bioloških sadržaja tijekom epidemioloških uvjeta uz podjednaki udio neutralnih i nezadovoljnih roditelja. Rezultati su analizirani i vizualizirani primjenom CHAID-stabala odlučivanja. Najvažniji čimbenik zadovoljstva roditelja vezan uz rad učitelja/nastavnika u online uvjetima je prisustvo razgovora u nastavi. Vezano uz način provedbe nastave, kao najvažniji čimbenik za razlikovanje mišljenja roditelja pokazao se samostalan rad učenika tijekom nastave na daljinu. Uz učenje i rad svog djeteta uz online nastavu Prirode i društva/Prirode/Biologije, roditelji prepoznaju poticajno okruženje u kojem se odvija nastava kao glavni prediktor kvalitete. Kod roditelja koji su izrazili nezadovoljstvo online nastavom, nema diferencijacije vezane uz učenje i rad njihova djeteta tijekom online nastave, već među njima prevladava općenito izrazito negativan stav prema online nastavi. Roditeljima koji ističu zadovoljstvo online nastavom u epidemiološkim uvjetima, odrednica razdvajanja u iskazima je utjecaj okruženja na učenje njihova djeteta te oni većim dijelom smatraju da pozitivan učinak na učenje njihove djece imaju rad u paru i grupi na nastavi Prirode i društva/Prirode/Biologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište u Zagrebu