Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202923

Ozbiljno „banberiranje“ ili važno je zvati se rasika. Primjena indijske teorije rase u analizi afektivne estetike drame Važno je zvati se Ernest


Brkljačić, Marta; Čargonja, Hrvoje
Ozbiljno „banberiranje“ ili važno je zvati se rasika. Primjena indijske teorije rase u analizi afektivne estetike drame Važno je zvati se Ernest // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 54 (2022), 203(1); 91-101 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1202923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ozbiljno „banberiranje“ ili važno je zvati se rasika. Primjena indijske teorije rase u analizi afektivne estetike drame Važno je zvati se Ernest
(Ernest “Banburying” or the Importance of Being Rasika.- Analyzing Affective Aesthetics of The Importance of Being Ernest Through Indian Rasa Theory)

Autori
Brkljačić, Marta ; Čargonja, Hrvoje

Izvornik
Književna smotra : časopis za svjetsku književnost (0455-0463) 54 (2022), 203(1); 91-101

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
rasa teorija, indijska estetika, Oscar Wilde, afektivna estetika
(rasa theory, Indian aesthetics, Oscar Wilde, affective aesthetics, play)

Sažetak
This article applies Indian theatre theory, so called rasa theory, in an analysis of the affective esthetics of Oscar Wilde’s play The Importance of Being Earnest. Rasa (Sanskrit: juice) is an aesthetic concept that stands for aesthetic pleasure of a work of art. Rasa is both a process of creating the aesthetic appeal of a work of art and an aesthetic experience of it that is reached through “tasting”. The work of art is organically transformed by exposing its rasa and by suggesting its aesthetic meaning through mutual interactions of the affective elements it contains. This application of the concept of rasa to Wilde's drama is an effort in comparative aesthetics, which approaches prominent work of Western culture through the optics of Indian theory of aestheticized affect. The analysis shows how artistic communication takes place in a logically conditioned emotional discourse and develops in a directed way through purposefully created conditions, with the help of affective turning points. To apprehend the totality of the stimuli from which rasa emerges and to make artistic communication more productive, it is necessary to seriously practice aesthetic pleasure and to refine the existing aesthetic sensibility, or in other words, to be seriously "Banburying". Elements of Indian rasa theory reveal aestheticized affective processes in Oscar Wilde's play, which indicates the importance of affectivity in intercultural comparisons and the applicability of rasa theory in a comparative approach to works of Western art.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Hrvoje Čargonja (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Brkljačić, Marta; Čargonja, Hrvoje
Ozbiljno „banberiranje“ ili važno je zvati se rasika. Primjena indijske teorije rase u analizi afektivne estetike drame Važno je zvati se Ernest // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 54 (2022), 203(1); 91-101 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Brkljačić, M. & Čargonja, H. (2022) Ozbiljno „banberiranje“ ili važno je zvati se rasika. Primjena indijske teorije rase u analizi afektivne estetike drame Važno je zvati se Ernest. Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 54 (203(1)), 91-101.
@article{article, author = {Brklja\v{c}i\'{c}, Marta and \v{C}argonja, Hrvoje}, year = {2022}, pages = {91-101}, keywords = {rasa teorija, indijska estetika, Oscar Wilde, afektivna estetika}, journal = {Knji\v{z}evna smotra : \v{c}asopis za svjetsku knji\v{z}evnost}, volume = {54}, number = {203(1)}, issn = {0455-0463}, title = {Ozbiljno „banberiranje“ ili va\v{z}no je zvati se rasika. Primjena indijske teorije rase u analizi afektivne estetike drame Va\v{z}no je zvati se Ernest}, keyword = {rasa teorija, indijska estetika, Oscar Wilde, afektivna estetika} }
@article{article, author = {Brklja\v{c}i\'{c}, Marta and \v{C}argonja, Hrvoje}, year = {2022}, pages = {91-101}, keywords = {rasa theory, Indian aesthetics, Oscar Wilde, affective aesthetics, play}, journal = {Knji\v{z}evna smotra : \v{c}asopis za svjetsku knji\v{z}evnost}, volume = {54}, number = {203(1)}, issn = {0455-0463}, title = {Ernest “Banburying” or the Importance of Being Rasika.- Analyzing Affective Aesthetics of The Importance of Being Ernest Through Indian Rasa Theory}, keyword = {rasa theory, Indian aesthetics, Oscar Wilde, affective aesthetics, play} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font