Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202800

Od baštine do brenda - Suvremena kretanja kreativnog muzejskog menadžmenta


Mavrin, Igor; Slukan, Ivana
Od baštine do brenda - Suvremena kretanja kreativnog muzejskog menadžmenta // Kretanja - Europski realiteti (Teorijska razmatranja)
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 344-363 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1202800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od baštine do brenda - Suvremena kretanja kreativnog muzejskog menadžmenta
(From heritage to brand - Contemporary trends in creative museum management)

Autori
Mavrin, Igor ; Slukan, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kretanja - Europski realiteti (Teorijska razmatranja) / - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 344-363

ISBN
978-953-8181-26-9

Skup
4. međunarodni znanstveni skup: Europski realiteti – kretanja = 4th International Scientific Conference: European Realities – Movements

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.12.2019. - 13.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
muzej, brendiranje muzeja, menadžment muzeja, model održivosti muzeja, kreativno brendiranje
(museum, museum branding, museum management, museum sustainability model, creative branding)

Sažetak
Muzeji u 21. stoljeću sve rjeđe predstavljaju isključivo mjesta na kojima se brine o očuvanim tragovima prošlosti – o prirodnoj i civilizacijskoj baštini – te u ciljeve svojeg poslovanja sve više uvrštavaju i kreativnu, suvremenim trendovima prilagođenu prezentaciju svojih zbirki. Tijekom 20. stoljeća globalni muzeji, posebice muzejske ustanove sa sjevernoameričkog kontinenta, preuzimali su elemente upravljanja iz poslovnog svijeta, stvarajući preduvjete za izgradnju muzeja kao brenda, s velikim utjecajem na turistički i općenito gospodarski razvitak gradova i regija u kojima su smješteni. Razvoj komunikacijskih alata u 21. stoljeću pred muzeje je postavio nove izazove, ali i prilike za globalno pozicioniranje i osnaživanje brenda. Brendiranje je na hrvatskoj kulturnoj sceni još uvijek u povojima. Stoga su čelni ljudi, poput ravnatelja, odnosno menadžera u kulturnim ustanovama, nositelji promjena glede prepoznavanja važnosti brendiranja i implementiranja u postojeće marketinške strategije, s ciljem privlačenja nove i razvoja postojeće publike. U procesu brendiranja važno je voditi računa da dobar proizvod, ma koliko on bio izvrstan, nužno mora imati i prateću (dobru) promidžbu, jer se upravo brendiranjem usađuje u svijest svojih krajnjih potrošača, dok u suprotnom, biva nedovoljno prepoznat ili trajno zaboravljen. U fokusu ovog prikazano je kako jačati imidž kulturne ustanove, odnosno muzeja, uz pomoć kreativnog brendiranja te financiranja, a muzeje učiniti mjestom interakcije, širenja znanja, susreta, mjesta kojeg pamtimo po vrijednostima, a koje ga postavljaju visoko na ljestvicu prioriteta prilikom odabira sadržaja za provođenje slobodnog vremena. U radu se predstavljaju globalni trendovi u kreiranju brenda muzeja te rezultati terenskog istraživanja s temom muzeja kao brenda na području Republike Hrvatske, s posebnim naglaskom na Istočnu Hrvatsku – prema hipotetskom modelu održivosti muzeja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Igor Mavrin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.uaos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mavrin, Igor; Slukan, Ivana
Od baštine do brenda - Suvremena kretanja kreativnog muzejskog menadžmenta // Kretanja - Europski realiteti (Teorijska razmatranja)
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 344-363 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mavrin, I. & Slukan, I. (2021) Od baštine do brenda - Suvremena kretanja kreativnog muzejskog menadžmenta. U: Kretanja - Europski realiteti (Teorijska razmatranja).
@article{article, author = {Mavrin, Igor and Slukan, Ivana}, year = {2021}, pages = {344-363}, keywords = {muzej, brendiranje muzeja, menad\v{z}ment muzeja, model odr\v{z}ivosti muzeja, kreativno brendiranje}, isbn = {978-953-8181-26-9}, title = {Od ba\v{s}tine do brenda - Suvremena kretanja kreativnog muzejskog menad\v{z}menta}, keyword = {muzej, brendiranje muzeja, menad\v{z}ment muzeja, model odr\v{z}ivosti muzeja, kreativno brendiranje}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mavrin, Igor and Slukan, Ivana}, year = {2021}, pages = {344-363}, keywords = {museum, museum branding, museum management, museum sustainability model, creative branding}, isbn = {978-953-8181-26-9}, title = {From heritage to brand - Contemporary trends in creative museum management}, keyword = {museum, museum branding, museum management, museum sustainability model, creative branding}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font