Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202738

Utjecaj inkluzivnog obrazovanja na razvoj socijalnih vještina djece školske dobi


Karaman, Patricija; Sabolić, Ivana; Gvozdanović Debeljak, Aleksandra
Utjecaj inkluzivnog obrazovanja na razvoj socijalnih vještina djece školske dobi // Zbornik sažetaka V. Međuanrodna konferencija "Multidisciplinarni pristup u edukaciji i rehabilitaciji" / Memišević H., Hadžić S. (ur.).
Sarajevo: Perfecta, Sarajevo, 2022. str. 107-107 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1202738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj inkluzivnog obrazovanja na razvoj socijalnih vještina djece školske dobi
(The impact of inclusive education on the development of social skills of school-age children)

Autori
Karaman, Patricija ; Sabolić, Ivana ; Gvozdanović Debeljak, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sažetaka V. Međuanrodna konferencija "Multidisciplinarni pristup u edukaciji i rehabilitaciji" / Memišević H., Hadžić S. - Sarajevo : Perfecta, Sarajevo, 2022, 107-107

ISBN
978-9926-403-43-0

Skup
V Međunarodna konferencija "Multidisciplinarni pristupi u edukaciji i rehabilitaciji"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 10.06.2022. - 12.06.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
socijalno učenje, socijalne vještine i interakcije, inkluzija, učenici s teškoćama u razvoju, djeca školske dobi
(social learning, social skills and interactions, inclusion, students with disabilities, school-age children)

Sažetak
Socijalno i emocionalno učenje je proces kroz koji se razvija socijalno-emocionalna kompetencija, pomoću kojeg djeca i mladi stječu i učinkovito primjenjuju znanja, stavove i vještine koje su im potrebne za razumijevanje i upravljanje emocijama, postavljanje i postizanje pozitivnih ciljeva, osjećaja i pokazivanje empatije prema drugima, uspostavljanje i održavanje pozitivnih odnosa i donošenje odgovornih odluka (Domitrovich, i sur. 2017 prema Weissberg i sur, 2015). Inkluzivno obrazovanje proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje, te implicira kreiranje škola i odgojno-obrazovnih programa za djecu s teškoćama i djecu bez teškoća (Karamatić Brčić, 2011). Inkluzija se temelji na prihvaćanju različitosti i nediskriminaciji, a inkluzivno obrazovanje osigurava jednake mogućnosti obrazovanja za sve učenike. Osim na akademske vještine, škole bi trebale staviti naglasak na usvajanje socijalnih i emocionalnih vještina (Vračko, 2021). Kako bi utjecala na stavljanje naglaska na razvoj socijalnih vještina kod djece školske dobi, Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Vretenac, Slatina u studenom 2021. godine pokrenula je projekt „Pokreni promjenu – unapređenje socijalnih vještina u inkluzivnom okruženju“. Projekt je kroz zajedničke radionice stjecanja i razvijanja socijalnih vještina usmjeren na pokretanje pozitivnih promjena kod djece s teškoćama u razvoju, koji su ujedno i učenici posebnih odjela Osnovne škole Eugena Kumičića, kao i kod učenika redovnih razreda iste škole. U sklopu projekta odrađeno je ukupno 18 radionica razvoja socijalnih vještina, pod vodstvom edukacijskih rehabilitatorica. U dvije točke procjene, na početku i na kraju provođenja projektnih aktivnosti ispitane su socijalne i emocionalne vještine kod 20 učenika. S obzirom na početnu i završnu procjenu socijalnih i emocionalnih vještina učenika, utvrđeno je poboljšanje te posljedično povećanje prihvaćenosti od strane vršnjaka tipičnog razvoja i razvoj prijateljstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Karaman, Patricija; Sabolić, Ivana; Gvozdanović Debeljak, Aleksandra
Utjecaj inkluzivnog obrazovanja na razvoj socijalnih vještina djece školske dobi // Zbornik sažetaka V. Međuanrodna konferencija "Multidisciplinarni pristup u edukaciji i rehabilitaciji" / Memišević H., Hadžić S. (ur.).
Sarajevo: Perfecta, Sarajevo, 2022. str. 107-107 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Karaman, P., Sabolić, I. & Gvozdanović Debeljak, A. (2022) Utjecaj inkluzivnog obrazovanja na razvoj socijalnih vještina djece školske dobi. U: Memišević H., H. (ur.)Zbornik sažetaka V. Međuanrodna konferencija "Multidisciplinarni pristup u edukaciji i rehabilitaciji".
@article{article, author = {Karaman, Patricija and Saboli\'{c}, Ivana and Gvozdanovi\'{c} Debeljak, Aleksandra}, editor = {Memi\v{s}evi\'{c} H., H.}, year = {2022}, pages = {107-107}, keywords = {socijalno u\v{c}enje, socijalne vje\v{s}tine i interakcije, inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, djeca \v{s}kolske dobi}, isbn = {978-9926-403-43-0}, title = {Utjecaj inkluzivnog obrazovanja na razvoj socijalnih vje\v{s}tina djece \v{s}kolske dobi}, keyword = {socijalno u\v{c}enje, socijalne vje\v{s}tine i interakcije, inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, djeca \v{s}kolske dobi}, publisher = {Perfecta, Sarajevo}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Karaman, Patricija and Saboli\'{c}, Ivana and Gvozdanovi\'{c} Debeljak, Aleksandra}, editor = {Memi\v{s}evi\'{c} H., H.}, year = {2022}, pages = {107-107}, keywords = {social learning, social skills and interactions, inclusion, students with disabilities, school-age children}, isbn = {978-9926-403-43-0}, title = {The impact of inclusive education on the development of social skills of school-age children}, keyword = {social learning, social skills and interactions, inclusion, students with disabilities, school-age children}, publisher = {Perfecta, Sarajevo}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font