Pregled bibliografske jedinice broj: 1202735
Narativ i videoigre
Narativ i videoigre // Čemu : časopis studenata filozofije, 15 (2019), 26; 272-281 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1202735 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Narativ i videoigre
(Narrative and Video Games)
Autori
Vigato, Matija
Izvornik
Čemu : časopis studenata filozofije (1330-7193) 15
(2019), 26;
272-281
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
interaktivna fikcija ; naratologija ; ludologija ; siže ; fabula ; dimenzionalnost
(interactive fiction ; narratology ; ludology ; syuzhet ; fabula ; dimensionality)
Sažetak
Videoigre, kao jedan od najnovijih umjetničkih oblika, nisu dovoljno istražene u filozofiji umjetnosti. Ovim se radom nastoji uvesti u problematiku narativnosti kao njihovog važnog strukturalnog obilježja. Navode se neki povijesni utjecaji na za njih specifično interaktivan narativ i predstavlja debata između naratologije i ludologije, u kojoj se propituje njihova bit te odnos igre i narativa. Također, daje se pregled nekoliko klasifikacija razina i načina pojavnosti narativa u njima, a koncepti anakronije Gérarda Genettea primjenjuju se na njihove temporalno- spacijalne dimenzije, pri čemu se spominju i primjeri videoigara koje manipulaciju prostora i vremena koriste za mehaniku igre. ključne riječi interaktivna fikcija, naratologija, ludologija, siže, fabula, dimenzionalnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Književnost