Pregled bibliografske jedinice broj: 1202679
Kreativnim programiranjem do praga digitalne budućnosti književnosti : upoznavanje s elektroničkom književnosti kroz izradu književnog teksta u programskom jeziku Python
Kreativnim programiranjem do praga digitalne budućnosti književnosti : upoznavanje s elektroničkom književnosti kroz izradu književnog teksta u programskom jeziku Python // Carnet User's Conference 2021
Šibenik, Hrvatska, 2021. (predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, ostalo)
CROSBI ID: 1202679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnim programiranjem do praga digitalne
budućnosti književnosti : upoznavanje
s elektroničkom književnosti kroz izradu
književnog teksta u programskom jeziku
Python
(From creative coding to the future of digital
literature : production of literary text in
Python as introduction to electronic literature)
Autori
Hoić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, ostalo
Skup
Carnet User's Conference 2021
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 27.10.2021. - 29.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Artificial intelligence chatbot ; elektronička književnost ; kurikulum ; Python ; programiranje ; umjetna inteligencija
(Artificial intelligence chatbot ; electronic literature ; curriculum ; Python ; coding education ; artificial intelligence)
Sažetak
Elektronička književnost je žanr književnog teksta kojeg odlikuje uvjetovanost nastanka u digitalnom okruženju. Implementirajući učenje osnova programiranja u programskom jeziku Python sa ekspresivnom mogućnošću računalno generiranog teksta elektroničke književnosti na kreativan se način spaja programiranje i učenje kako o gramatici tako i o stvaranju fiktivnog teksta. S obzirom na uzrast učenika, prilagođava se očekivanim ishodima znanja iz predmeta informatike i hrvatski jezik te kreativno se istražuje estetska vrijednost takvog tipa književne kreativnosti. Aktivnosti su rađene iz perspektive školskog knjižničara sa predznanjem osnovnog programiranja u jeziku Python. Naglasak je bio na praktični način predstaviti književnost na digitalnom mediju i potencijale računalno generiranog teksta koji nudi interakciju s čitateljem u usporedbi s književnošću s tiskanog medija. Predstavit će se i predviđeno predznanje koje je potrebno predmetnim nastavnicima informatike i hrvatskoga jezika, te naravno potencijalne prepreke i problemi pri izvođenju takvih radionica. Kroz takve radionice s učenicima nudi se mogućnost za interaktivnost između školskih predmeta informatika i hrvatski jezik ; naglasak se stavlja i na rad stručnog suradnika knjižničara u proširenju njegovih odgojno- obrazovnih aktivnosti u području razvijanja učenikovih znanja o novim medijima te korištenju informacijske tehnologije, kao i unaprjeđenje i moderniziranje kulturno-umjetničkog programa školske knjižnice u smjeru učenja o književnosti i umjetnosti na novim medijima. Knjižnici se nudi prostor za stvaranje virtualne baze takvih radova, a ujedno se na većoj skali dodiruje područje digitalne humanistike i učenje o kulturnom nasljeđu digitalne kulture, a naposljetku i međusobni utjecaj umjetne inteligencije na nju i obrnuto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija