Pregled bibliografske jedinice broj: 1202534
Školski preventivni programi u zaštiti mentalnog zdravlja adolescenata.
Školski preventivni programi u zaštiti mentalnog zdravlja adolescenata. // Drugi hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem: "Mentalno zdravlje mladih - bogatstvo naroda".
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1202534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski preventivni programi u zaštiti mentalnog
zdravlja adolescenata.
(School-based prevention programs in mental health of
adolescents.)
Autori
Smontara, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Drugi hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem: "Mentalno zdravlje mladih - bogatstvo naroda".
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.05.2018. - 19.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Adolescencija, mentalno zdravlje, otpornost, školski preventivni programi,
(Adolescence, mental health, resilience, school-based prevention programs)
Sažetak
Humanistička funkcija odgoja je, prema teorijama škole, razvoj osobnosti i samoostvarenja, koje je na vrhu hijerarhije motivacijskih vrijednosti (Reeve, 2010), a preventivni su programi, kao profilaksa mentalnog zdravlja (Nikolić, 2004), usmjereni na poticanje i/ili razvoj socioemocionalnih vještina i asertivnog ponašanja. Vrijednosne orijentacije adolescenata povezane su sa stavovima i ponašanjem. Rezultati istraživanja potvrđuju da je samoostvarujuća vrijednosna orijentacija, kao zaštitni čimbenik personalizacije, povezana sa socijalnom odgovornošću i svrhovitom upotrebom slobodnog vremena, dok je hedonistička vrijednosna orijentacija povezana s interpersonalnim sukobima, problematičnim i(li) rizičnim ponašanjem adolescenata, osobito nesigurnih mladića filantropske orijentacije i niskog samopoštovanja (Lebedina-Manzoni, 2016). Pseudozrelost, površna autonomija i afektuozna ideja moralnosti adolescenata (Smontara, 2013), praćena nerazumijevanjem razvojnih potreba (Crenshaw i Mordock, 2005), nerijetko vodi prema auto i(li) heterodestruktivnim oblicima ponašanja. Prevencijska znanost ističe važnost dizajniranja sadržajno ciljanih preventivnih programa u kojima je potrebno uskladiti razvojne potrebe, procjene rizika i zaštitne čimbenike (Kranželić, 2016). Rezultati istraživanja prije i nakon provedbe modificiranog Programa emocionalnog opismenjavanja sa Sveučilišta Yale, primijenjenog na prigodnom uzorku hrvatskih srednjoškolaca, ukazuju na njegovu učinkovitost. Preliminarni rezultati (Smontara, 2018) ukazuju na povezanost EQ-a i emocionalnog funkcioniranja kroz opažanje emocionalnih sadržaja, empatijsko razumijevanje i upravljanje vlastitim emocijama, reakcijama i posljedično tome ponašanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti