Pregled bibliografske jedinice broj: 1202479
Stanje uhranjenosti labinskih srednjoškolaca
Stanje uhranjenosti labinskih srednjoškolaca // Kineziologija u Europi Izazovi promjena / Leko, Goran (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2022. str. 111-119 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1202479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stanje uhranjenosti labinskih
srednjoškolaca
(Nutritional status of secondary school students from
the city of Labin)
Autori
Benassi, Loris ; Štingl, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kineziologija u Europi Izazovi promjena
/ Leko, Goran - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2022, 111-119
ISBN
978-953-317-070-1
Skup
30. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske: Kineziologija u Europi Izazovi promjena: Međunarodni znanstveno- stručni skup
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.06.2022. - 02.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
indeks tjelesne mase ; učenice/i ; SŠ Mate Blažine Labin
(body mass indeks ; female students ; male students ; Secondary School Mate Blažine Labin)
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati stanje uhranjenosti srednjoškolaca te istražiti postoje li razlike u stanju uhranjenosti starijih adolescenata različitog spola i između školskih generacija u jednoj srednjoškolskoj ustanovi Istarske županije. Uzorak ispitanika činilo je 294 srednjoškolaca (190 učenika i 104 učenice) od prvog do trećeg razreda Srednje Škole Mate Blažine iz Labina u školskoj godini 2020./2021. Mjerenja su provedena za vrijeme nastave tjelesne i zdravstvene kulture tijekom rujna i listopada. Izmjerene su dvije osnovne morfološke karakteristike, tjelesna težina i tjelesna masa te je izračunat indeks tjelesna mase u centilima. Najveći broj učenika (70, 5%) i učenica (66, 4%) ima normalnu tjelesnu masu. Rezultat t-testa za nezavisne uzorke je pokazao da ne postoji statistički značajna razlika stupnja uhranjenosti (varijabla ITM centila) između učenika i učenica (t=1, 875 ; df=292 ; p=0, 062). Univarijatna analiza varijance u varijabli ITM nije utvrdila statističku značajnost razlika između aritmetičkih sredina triju školskih generacija kod učenika (F=0, 929 ; p=0, 397) i učenica (F=0, 982 ; p=0, 378) te zajedničkom uzorku oba spola (F=0, 553 ; p=0, 576). Autori su mišljenja da je kvalitetan kuhani obrok u srednjoj školi na nacionalnoj razini jedan od vidova kojim bi se doprinijelo zdravijem načinu života i pokušalo smanjiti ovaj javnozdravstveni problem koji poprima pandemijske razmjere.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija