Pregled bibliografske jedinice broj: 1202417
Od Prirodopisa Učiteljske škole u Čakovcu (1879.) do Prirodoslovlja, školskoga vrta i parka Učiteljskoga fakulteta (2019.)
Od Prirodopisa Učiteljske škole u Čakovcu (1879.) do Prirodoslovlja, školskoga vrta i parka Učiteljskoga fakulteta (2019.) // Prirodoslovlje : časopis Odjela za prirodoslovlje i matematiku Matice hrvatske, 21 (2021), 1-2; 41-53 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1202417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od Prirodopisa Učiteljske škole u Čakovcu (1879.)
do Prirodoslovlja, školskoga vrta i parka
Učiteljskoga fakulteta (2019.)
(From the Natural History of the Teachers’ School
in Čakovec (1879)
to the Natural Sciences, School Garden and Park
of the Faculty of Teacher Education (2019))
Autori
Kiš-Novak, Darinka
Izvornik
Prirodoslovlje : časopis Odjela za prirodoslovlje i matematiku Matice hrvatske (1333-6347) 21
(2021), 1-2;
41-53
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Odsjek u Čakovcu, prirodoslovlje, studenti, školski vrt i park, vanjska izložba
(Department of Čakovec, natural sciences, outdoor exhibition, School Garden and Park, students)
Sažetak
Prirodoslovlje kao predmet struke uvodi se i uči interaktivno, otkrivanjem i istraživanjem, terenskom nastavom, izvanučioničkom nastavom, boravkom u prirodi, stručnom ekskurzijom, školom u prirodi, kroz muzeje, izložbe i dr. i uvodi nas u svijet budućnosti. U ovome radu prikazana je kronologija uvođenja Prirodopisa, od najranijeg vremena godine 1879. (ostvarivanje ciljeva mađarizacije Međimurja), nekadašnje Učiteljske škole u Čakovcu godine 1919. pa do današnjega Prirodoslovlja (2019). Školski vrt i park Učiteljskog fakulteta Odsjeka u Čakovcu od samih početaka imali su odgojno-obrazovnu ulogu jer su u 19. stoljeću rasadnici znanja bili (i) učitelji. Kroz redovni kolegij Prirodoslovlje, na učiteljskom i ranom i predškolskom studiju Učiteljskog fakulteta Odsjeka u Čakovcu, školski vrt i park revitalizirani su prije nekoliko godina drvoredom (alejom) lipa, pojedinačnim vrstama drveća i grmlja, kućicama za ptice kao i organizacijom „učionice“, tj. „škole“ u prirodi za prirodoslovlje i odgojno-obrazovne potrebe studenata. Današnja primjena prirodnih elemenata u oblikovanju školskoga vrta i parka čakovečkoga odsjeka Učiteljskog fakulteta razvija se i njeguje prema pejzažnoj kulturi, tradiciji i nasljeđu nekadašnje Učiteljske škole u Čakovcu od godine 1919. (školski vrt i park imaju obilježja parka u engleskom stilu kao i na samome početku). Kako su izgledali, koja im je bila funkcija i namjena, danas prikazuje poučna staza, stalna vanjska izložba obilježena sa sedam informativno-edukativnih ploča koje riječima i starim fotografijama, svakom zainteresiranom prolazniku, donose prirodoslovnu priču prostora koji se prostire pred njim, a s ciljem očuvanja prirodoslovnog (i povijesnog) nasljedstva školskoga vrta u ulozi obrazovanja učitelja i odgojitelja u Čakovcu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti