Pregled bibliografske jedinice broj: 1202326
Različiti aspekti primjene biblioterapije u edukaciji i rehabilitaciji
Različiti aspekti primjene biblioterapije u edukaciji i rehabilitaciji // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 58 (2022), 1; 87-103 doi:https:dor.org/10.31299/hrri.58.1.5 (recenziran, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1202326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različiti aspekti primjene biblioterapije u
edukaciji i rehabilitaciji
(VARIOUS ASPECTS OF USING BIBLIOTHERAPY IN THE
FIELD OF EDUCATION AND REHABILITATION)
Autori
Martinec, Renata ; Šimunović, Dubravka ; Kos, Vanda
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 58
(2022), 1;
87-103
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
biblioterapija, edukacija , rehabilitacija , efikasnost, ograničenja
(bibliotherapy, education, rehabilitation, efficiency, limitations.)
Sažetak
Biblioterapija predstavlja metodu planirane uporabe različitih književnih tekstova i književnih uređaja kako bi se potaknula svijest i obrada različitih emocionalnih, kognitivnih i međuljudskih problema kod osoba s različitim vrstama psihosocijalnog stresa. Kao ekvivalentno područje izražajnih umjetničkih terapija, uključuje precizno formulirane ciljeve, osnovne faze i metodologiju, koji su opisani u ovom radu. Osim toga, daje se pregled nekih novijih znanstvenih istraživanja kako bi se stekao uvid u specifičnosti i učinkovitost biblioterapije u pogledu najčešće korištenih pristupa, metodologije i dobivenih ishoda. Na temelju opisanih rezultata može se zaključiti da uporaba biblioterapije može biti odgovarajući komplementarni pristup u obrazovnim uvjetima, kod djece s posebnim potrebama, kao i za održavanje mentalnog zdravlja. Isto tako, razmatraju se neka ograničenja biblioterapije, naglašavajući potrebu za daljnjim istraživanjima s ciljem poboljšanja praktičnih modela i alata za procjenu. Na taj način biblioterapija može biti obećavajući dio multimodalnog obrazovnog i rehabilitacijskog pristupa koji prepoznaje snagu jezične umjetnosti koja istovremeno podržava i realistične i transcendentalne aspekte ljudskog postojanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus