Pregled bibliografske jedinice broj: 1202259
Vidljivost povijesnog vremena. ¨Historijsko slikarstvo¨kod Richtera, Tuymansa i Sasnala
Vidljivost povijesnog vremena. ¨Historijsko slikarstvo¨kod Richtera, Tuymansa i Sasnala // New Theories, (2019), 1; 30-61 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1202259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vidljivost povijesnog vremena. ¨Historijsko
slikarstvo¨kod Richtera, Tuymansa i Sasnala
(The Visibility of Historical Time.¨Historic
Painting¨ in Richter, Tuymans and Sasnal)
Autori
Perica, Blaženka
Izvornik
New Theories (2718-3297)
(2019), 1;
30-61
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
historijsko slikarstvo ; modernizam ; Wilhelm Sasnal ; Luc Tuymans ; Gerhard Richter ; foto-slikarstvo
(historical painting ; modernism ; Wilhelm Sasnal ; Luc Tuymans ; Gerhard Richter ; foto-painting)
Sažetak
U suvremenoj slikarskoj praksi prisutan je zavidan broj strategija u slikarstvu utemeljenom na fotografskim predlošcima – ili drugim reproduktivnim medijima odnosno tehnički generiranim slikama što je i u fokusu ovog ZNANSTVENOG TEKSTA. U tom smislu postoji slikarstvo koje reprezentira događaje suvremene ili dalje prošlosti na temelju čega suvremenija povijest umjetnosti i kritika interpretiraju odnos između suvremenog slikarstva i realnosti na dva načina: kao prvo taj nas žanr konfrontira s našim razumijevanjem pojma povijesti i recepcije stvarnosti na razini aktualnih socio-političkih događanja, a na drugoj strani to istovremeno implicira problematični status i pitanje o (ne)mogućnosti discipline slikarstva da problematizira (ili re-kreira) događanja u svakodnevnom životu kojim dominira obilje najrazličitijih tehno-medijskih slika. Članak se temelji na djelima triju slikara kako bi se istražile reference i diferencije koje prožimaju njihovu umjetnost, a čiji specifični senzibiliteti za historijsko vrijeme prodiru u suvremene uvjete umjetnosti. U ovoj se studiji analiziraju primjeri suvremenog historijskog slikarstva u djelima Wilhelma Sasnala, Luca Tuymansa i Gerhrda Richtera, što podržava navedene refleksije i donosi pogled na problem realizma koji obilježava kraj žanra historijskog slikarstva kao dijela stilske epohe, ali istovremeno označavaju početke novog modernog razumijevanja kako historije tako i umjetnosti. Nastojanje da se odgovori na pitanje je li upravo modernizam – untatoć tome što je okrenut u budućnost – barem djelomično odgovoran za ¨novo prisvajanje tradicije¨, kako je to sugerirao Jacques Ranciere, ujedno je i znanstveni doprinos ovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti