Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202247

Glazbeni život Dubrovnika od 16. do 18. stoljeća


Valjalo Kaporelo, Jelica
Glazbeni život Dubrovnika od 16. do 18. stoljeća, 2017., doktorska disertacija, Poslijediplomski sveučilišni studij Humanističke znanosti, Zadar


CROSBI ID: 1202247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeni život Dubrovnika od 16. do 18. stoljeća
(Musical Life of Dubrovnik from the 16th to the 18th Century)

Autori
Valjalo Kaporelo, Jelica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Poslijediplomski sveučilišni studij Humanističke znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
09.06

Godina
2017

Stranica
305

Mentor
Siriščević, Mirjana ; Mrdeža-Antonina Divna

Ključne riječi
glazbeni život Dubrovnika ; 16. - 18. stoljeće ; nepoznati glazbeni rukopisi ; Glazbeni arhiv Franjevačkog samostana Male braće u Dubrovniku, transkripcija rukopisa, glazbena analiza
(musical life of Dubrovnik ; 16th-18th century ; unkown music manuscripts ; Music Archive of the Franciscan Monastery of the Friars Minor in Dubrovnik ; manuscript transcription ; musical analysis)

Sažetak
Glavni cilj doktorskog rada pod naslovom "Glazbeni život Dubrovnika od 16. do 18. stoljeća" bio je upotpuniti dosadašnje spoznaje o životu i djelu relevantnih glazbenika koji su obilježili razvoj glazbenog života Dubrovnika od 16. do 18. stoljeća. Osim trojice glazbenika artikuliranih u domaćoj muzikološkoj literaturi kao značajnih imena u navedenom razdoblju – Vincenzo (Vinko) Komnen, Lambert Courtoys i Luka Sorkočević (Sorgo), u fokus istraživanja uvršteni su manje poznati glazbenici čije se djelovanje promatra u užem skladateljskom, reproduktivnom i glazbenopedagoškom kontekstu, i to iz aspekta razvoja crkvene (Marino Santoro, Giuseppe Valenti) i svjetovne glazbe (Domenico Antonietti) te glazbenopedagoške aktivnosti na dubrovačkom tlu (Giuseppe Valenti) u cilju propitivanja relacija glazbenoteorijskog znanja i umijeća stranih i domaćih glazbenika te metodologijskog pristupa glazbenoj poduci mladog Luke Sorkočevića koja je neposredno utjecala na razvoj individualnog skladateljskog „vokabularaˮ najpoznatijeg dubrovačkog skladatelja i prvog autora hrvatske pretklasične simfonije. S druge pak strane, djelovanje ovih glazbenika promatra se u širem društveno-povijesnom kontekstu na temelju spoznaja proizašlih iz tekstovne arhivske dokumentacije, ponajprije iz Državnog arhiva u Dubrovniku. Sukladno specifičnom pristupu odabranoj temi koji nije primarno i isključivo baziran na historiografskim podacima, već se u njegovoj suspstanciji razotkriva glazba kao takva, jedna od najzastupljenijih metoda istraživanja je metoda analize glazbenog sloga kojom se raščlanjuju pojedini glazbeni i kompozicijski elementi te usustavljuju njihova obilježja i međusobni odnosi kako bi se, u konačnici, ukazalo na razvojnu liniju glazbenog jezika od renesansnog vokalnog višeglasja do dominirajućeg instrumentalnog stvaralaštva u razdoblju glazbene pretklasike, i to na temelju primjera „dubrovačke“ provenijencije i „dubrovačkih” skladatelja (po porijeklu i/ili višegodišnjem glazbeničkom djelovanju). U tom smislu, u radu se donose zaključci o glazbenom jeziku Lamberta Courtoysa na temelju njegove zbirke madrigala iz 1563., Komnenovu ranobaroknom stapanju modalitetnog i tonalitetnog promišljanja glazbenog materijala, polifonom slogu u skladbama G. Valentija i obilježjima njegova instrumentalnog stvaralaštva, plesnim formama klasicističkog izraza D. Antoniettija i glazbenom jeziku M. Santora, nadahnutom na tradiciji izvorne crkvene glazbe rimske liturgije. Autoričinim transkripcijama i muzikološkom analizom većinom rukopisnih muzikalija iz Glazbenog arhiva Franjevačkog samostana u Dubrovniku kao artefakata koji neposredno svjedoče o osobitostima glazbenog stvaralaštva u jednoj samosvjesnoj, teritorijalno maloj državi čija je vlast stoljećima primala, odabirala i sama pozivala (relevantne) glazbenike (prvenstveno sa zapadne strane Jadranskoga mora), i tako kontinuirano otvarala put prožimanju vlastitosti s mediteranskim glazbenim strujanjima, revitaliziraju se zaboravljene muzikalije, valorizira i definira status glazbenog života Dubrovačke Republike tog vremena i stvara okvir za daljnje (re)interpretacije slojevitih i isprepletenih veza književnosti, znanosti, umjetnosti, politike i glazbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split,
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Valjalo Kaporelo, Jelica
Glazbeni život Dubrovnika od 16. do 18. stoljeća, 2017., doktorska disertacija, Poslijediplomski sveučilišni studij Humanističke znanosti, Zadar
Valjalo Kaporelo, J. (2017) 'Glazbeni život Dubrovnika od 16. do 18. stoljeća', doktorska disertacija, Poslijediplomski sveučilišni studij Humanističke znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Valjalo Kaporelo, Jelica}, year = {2017}, pages = {305}, keywords = {glazbeni \v{z}ivot Dubrovnika, 16. - 18. stolje\'{c}e, nepoznati glazbeni rukopisi, Glazbeni arhiv Franjeva\v{c}kog samostana Male bra\'{c}e u Dubrovniku, transkripcija rukopisa, glazbena analiza}, title = {Glazbeni \v{z}ivot Dubrovnika od 16. do 18. stolje\'{c}a}, keyword = {glazbeni \v{z}ivot Dubrovnika, 16. - 18. stolje\'{c}e, nepoznati glazbeni rukopisi, Glazbeni arhiv Franjeva\v{c}kog samostana Male bra\'{c}e u Dubrovniku, transkripcija rukopisa, glazbena analiza}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Valjalo Kaporelo, Jelica}, year = {2017}, pages = {305}, keywords = {musical life of Dubrovnik, 16th-18th century, unkown music manuscripts, Music Archive of the Franciscan Monastery of the Friars Minor in Dubrovnik, manuscript transcription, musical analysis}, title = {Musical Life of Dubrovnik from the 16th to the 18th Century}, keyword = {musical life of Dubrovnik, 16th-18th century, unkown music manuscripts, Music Archive of the Franciscan Monastery of the Friars Minor in Dubrovnik, manuscript transcription, musical analysis}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font