Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202242

Glazbeno-pedagoško značenje opere kao interdisciplinarnog projekta u nastavi


Valjalo Kaporelo, Jelica
Glazbeno-pedagoško značenje opere kao interdisciplinarnog projekta u nastavi // Zbornik radova 3. međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga „Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3": Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 257-273 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1202242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeno-pedagoško značenje opere kao interdisciplinarnog projekta u nastavi
(Musical and Pedagogical Meaning of Opera as an Interdisciplinary project in teaching)

Autori
Valjalo Kaporelo, Jelica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 3. međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga „Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3": Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013, 257-273

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
3. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga „Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3": Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
opera ; studentska izvedba ; valorizacija glazbenog događaja
(opera ; student performance ; musical experience valorisation)

Sažetak
U ovom radu se razmatra glazbeno-pedagoško značenje opere kao interdisciplinarnog projekta u nastavi temeljeno na projektu Umjetničke akademije u Splitu koji je izveden u prosincu 2012. u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu. Sinergijom profesora i studenata Glazbenog, Kazališnog i Likovnog odjela Akademije predstavljena je posljednja opera splitskog skladatelja Ive Tijardovića "Dioklecijan" (1964.). Prikazom razvojne linije projekta (od početne ideje do izvedbe) tijekom dvomjesečnog razdoblja i konačne valorizacije od strane studenata-sudionika definirat će se problemi u nastajanju, ali i vrijednost ovakvog projekta "u velikom" i njegova primjenjivost, kao modela, na izvedbe "u malom" npr. na mjuzikle i igrokaze u glazbenim i osnovnim općeobrazovnim školama. Budući da je opera jedan od najsloženijih oblika umjetnosti, zbirno umjetničko djelo (prema Wagneru "Das Gesamkunstwerk") koje objedinjuje glazbu, riječ, pokret i sliku, u radu se razmatraju i osnovne relacije koje se tiču prirode interdisciplinarnog u operi: glazba – riječ, glazba – slika, glazba – pokret. Upravo je zbog neprestanog redefiniranja navedenih odnosa (najčešće riječi i teksta) opera bila predmetom čestih reformi tijekom dugog povijesnog razdoblja u kojemu je ovaj "najvitalniji umjetnički oblik" djelovao kao "ogledalo svoje suvremenosti".

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Jelica Valjalo Kaporelo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Valjalo Kaporelo, Jelica
Glazbeno-pedagoško značenje opere kao interdisciplinarnog projekta u nastavi // Zbornik radova 3. međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga „Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3": Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 257-273 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Valjalo Kaporelo, J. (2013) Glazbeno-pedagoško značenje opere kao interdisciplinarnog projekta u nastavi. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.)Zbornik radova 3. međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga „Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3": Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje.
@article{article, author = {Valjalo Kaporelo, Jelica}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {257-273}, keywords = {opera, studentska izvedba, valorizacija glazbenog doga\djaja}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Glazbeno-pedago\v{s}ko zna\v{c}enje opere kao interdisciplinarnog projekta u nastavi}, keyword = {opera, studentska izvedba, valorizacija glazbenog doga\djaja}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Valjalo Kaporelo, Jelica}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {257-273}, keywords = {opera, student performance, musical experience valorisation}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Musical and Pedagogical Meaning of Opera as an Interdisciplinary project in teaching}, keyword = {opera, student performance, musical experience valorisation}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font