Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202231

Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom


Miljković, Dubravko
Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom, 2006., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 1202231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom
(Active noise reduction in the cabin of a light aircraft using multichannel coherent method)

Autori
Miljković, Dubravko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
21.12

Godina
2006

Stranica
252

Mentor
Mladen Maletić

Ključne riječi
aktivno smanjenje buke, koherento usrednjavanje, višekanalni sustav
(active noise control, coherent averaging, multichannel system)

Sažetak
U disertaciji je razvijen višekanalni sustav za aktivno smanjenje buke u lakom zrakoplovu. Osnovni sustav se temelji na koherentnom usrednjavanju rezidualnog signala greške kojim se protufazno pogoni sekundarni izvor. Naprednije verzije ovog sustava koriste a-priori informaciju o valnom obliku buke te postupak adaptacije već započinje od pretpostavljenog valnog oblika (sinusoidalnog valnog oblika prikladne amplitude, faze i frekvencije ili čak samog niskim propustom filtriranog signala buke). Nakon ispitivanja svojstava jednokanalnog sustava, sustav je proširen na višekanalni sustav tipa SIMO (Single Input Multiple Output), pri čemu se koristi isti taho/referentni signal koji se uz adekvatna kašnjenja (zbog akustičke propagacije signala buke u kabini) raspoređuje na osam jednokanalnih sustava povezanih višestrukim kombinacijama elemenata pojačanje-kašnjenje za smanjenje međusobnih preslušavanja kanala. Time se ostvaruje osmerokanalni sustav koji u kabini lakog zrakoplova četverosjeda proizvodi osam zona tišine na pozicijama ušiju pilota i putnika. Cjelokupni sustav je ispitan u raznim režimima leta uz pomoć signala sa simulatora leta (PC-ATD). Ostvareno smanjenje buke potom je provjereno dodatnom simulacijom koja je uzimala u obzir i izmjerene akustičke karakteristike stvarne kabine zrakoplova (impulsni odzivi).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dubravko Miljković (autor)

Avatar Url Mladen Maletić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Miljković, Dubravko
Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom, 2006., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Miljković, D. (2006) 'Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom', doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Miljkovi\'{c}, Dubravko}, year = {2006}, pages = {252}, keywords = {aktivno smanjenje buke, koherento usrednjavanje, vi\v{s}ekanalni sustav}, title = {Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova vi\v{s}ekanalnom koherentnom metodom}, keyword = {aktivno smanjenje buke, koherento usrednjavanje, vi\v{s}ekanalni sustav}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Miljkovi\'{c}, Dubravko}, year = {2006}, pages = {252}, keywords = {active noise control, coherent averaging, multichannel system}, title = {Active noise reduction in the cabin of a light aircraft using multichannel coherent method}, keyword = {active noise control, coherent averaging, multichannel system}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font