Pregled bibliografske jedinice broj: 1202231
Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom
Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom, 2006., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 1202231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova
višekanalnom koherentnom metodom
(Active noise reduction in the cabin of a light
aircraft using multichannel coherent method)
Autori
Miljković, Dubravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
21.12
Godina
2006
Stranica
252
Mentor
Mladen Maletić
Ključne riječi
aktivno smanjenje buke, koherento usrednjavanje, višekanalni sustav
(active noise control, coherent averaging, multichannel system)
Sažetak
U disertaciji je razvijen višekanalni sustav za aktivno smanjenje buke u lakom zrakoplovu. Osnovni sustav se temelji na koherentnom usrednjavanju rezidualnog signala greške kojim se protufazno pogoni sekundarni izvor. Naprednije verzije ovog sustava koriste a-priori informaciju o valnom obliku buke te postupak adaptacije već započinje od pretpostavljenog valnog oblika (sinusoidalnog valnog oblika prikladne amplitude, faze i frekvencije ili čak samog niskim propustom filtriranog signala buke). Nakon ispitivanja svojstava jednokanalnog sustava, sustav je proširen na višekanalni sustav tipa SIMO (Single Input Multiple Output), pri čemu se koristi isti taho/referentni signal koji se uz adekvatna kašnjenja (zbog akustičke propagacije signala buke u kabini) raspoređuje na osam jednokanalnih sustava povezanih višestrukim kombinacijama elemenata pojačanje-kašnjenje za smanjenje međusobnih preslušavanja kanala. Time se ostvaruje osmerokanalni sustav koji u kabini lakog zrakoplova četverosjeda proizvodi osam zona tišine na pozicijama ušiju pilota i putnika. Cjelokupni sustav je ispitan u raznim režimima leta uz pomoć signala sa simulatora leta (PC-ATD). Ostvareno smanjenje buke potom je provjereno dodatnom simulacijom koja je uzimala u obzir i izmjerene akustičke karakteristike stvarne kabine zrakoplova (impulsni odzivi).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport