Pregled bibliografske jedinice broj: 1202230
Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije
Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije // Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija "Muzika u društvu" / Hadžić, Fatima (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2016. str. 282-297 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1202230 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje
horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u
nastavi harmonije
(The Chorales of J. S. Bach as Guidelines for the
Construction of Horizontal and Vertical Musical
Thinking in Harmony Classes)
Autori
Radica, Davorka ; Valjalo Kaporelo, Jelica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija "Muzika u društvu"
/ Hadžić, Fatima - Sarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2016, 282-297
Skup
9. međunarodni simpozij "Muzika u društvu"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 23.10.2014. - 26.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Bachovi korali ; nastava harmonije ; horizontalno i vertikalno glazbeno mišljenje
(Bach's chorales ; teaching of harmony ; horizontal and vertical musical thinking)
Sažetak
Tradicionalna nastava harmonije posjeduje određenu logiku učenja ili sistematizaciju gradiva koja je, s jedne strane, povijesno uvjetovana, a s druge strane određena didaktičko-metodičkim principima koji su proizašli iz dugogodišnje prakse podučavanja harmonije u nastavi teorijskih glazbenih predmeta. U tom smislu se može govoriti ne samo o usvajanju temeljnih glazbenih pojmova vezanih za zakonitosti funkcionalne tonalitetne harmonije, već i o daleko složenijoj kategoriji izgradnje glazbenog mišljenja kod učenika i studenata. Ono se, dakako, odnosi na cjelokupnu povijest evolucije glazbenog materijala, od postanka višeglasja, međutim, sustavan pristup sadržaju ovog predmeta zahtijeva apstrahiranje najuzornijih glazbenih primjera iz umjetničke glazbe koji, prema tome, moraju ispunjavati i "didaktičke" uvjete tj. mogućnost njihove prilagodbe različitim uzrastima učenika ili različitim razinama poznavanja glazbenog jezika. Kako pokazuju brojni udžbenici i priručnici za nastavu harmonije, korali J. S. Bacha već tradicionalno predstavljaju jedan od najvažnijih uzora za teorijsko i praktično učenje harmonije. U radu će se pojedini Bachovi korali analizirati u smislu njihove povezanosti sa sistematizacijom i gradacijom harmonijskog gradiva teorijske i praktične nastave harmonije te harmonije na glasoviru, uzimajući u obzir glavne tematske cjeline kao što su dijatonika, kromatika, modulacije, neakordni tonovi. S obzirom na harmonijsku polifoniju kao glavno obilježje Bachovih korala, u istoj će se sistematizaciji voditi računa o temeljnim pretpostavkama gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja učenika i studenata, odnosno stvaranju svijesti o glavnim odrednicama glazbene dinamike. Cilj rada je i potencijalan doprinos "deformaliziranju" ukupne nastave teorijskih predmeta i pretpostavljanje umjetničke glazbe kao cilja i izvorišta učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
Napomena
Rad je objavljen i u engleskom prijevodu.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split