Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202230

Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije


Radica, Davorka; Valjalo Kaporelo, Jelica
Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije // Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija "Muzika u društvu" / Hadžić, Fatima (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2016. str. 282-297 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1202230 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije
(The Chorales of J. S. Bach as Guidelines for the Construction of Horizontal and Vertical Musical Thinking in Harmony Classes)

Autori
Radica, Davorka ; Valjalo Kaporelo, Jelica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija "Muzika u društvu" / Hadžić, Fatima - Sarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2016, 282-297

Skup
9. međunarodni simpozij "Muzika u društvu"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 23.10.2014. - 26.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Bachovi korali ; nastava harmonije ; horizontalno i vertikalno glazbeno mišljenje
(Bach's chorales ; teaching of harmony ; horizontal and vertical musical thinking)

Sažetak
Tradicionalna nastava harmonije posjeduje određenu logiku učenja ili sistematizaciju gradiva koja je, s jedne strane, povijesno uvjetovana, a s druge strane određena didaktičko-metodičkim principima koji su proizašli iz dugogodišnje prakse podučavanja harmonije u nastavi teorijskih glazbenih predmeta. U tom smislu se može govoriti ne samo o usvajanju temeljnih glazbenih pojmova vezanih za zakonitosti funkcionalne tonalitetne harmonije, već i o daleko složenijoj kategoriji izgradnje glazbenog mišljenja kod učenika i studenata. Ono se, dakako, odnosi na cjelokupnu povijest evolucije glazbenog materijala, od postanka višeglasja, međutim, sustavan pristup sadržaju ovog predmeta zahtijeva apstrahiranje najuzornijih glazbenih primjera iz umjetničke glazbe koji, prema tome, moraju ispunjavati i "didaktičke" uvjete tj. mogućnost njihove prilagodbe različitim uzrastima učenika ili različitim razinama poznavanja glazbenog jezika. Kako pokazuju brojni udžbenici i priručnici za nastavu harmonije, korali J. S. Bacha već tradicionalno predstavljaju jedan od najvažnijih uzora za teorijsko i praktično učenje harmonije. U radu će se pojedini Bachovi korali analizirati u smislu njihove povezanosti sa sistematizacijom i gradacijom harmonijskog gradiva teorijske i praktične nastave harmonije te harmonije na glasoviru, uzimajući u obzir glavne tematske cjeline kao što su dijatonika, kromatika, modulacije, neakordni tonovi. S obzirom na harmonijsku polifoniju kao glavno obilježje Bachovih korala, u istoj će se sistematizaciji voditi računa o temeljnim pretpostavkama gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja učenika i studenata, odnosno stvaranju svijesti o glavnim odrednicama glazbene dinamike. Cilj rada je i potencijalan doprinos "deformaliziranju" ukupne nastave teorijskih predmeta i pretpostavljanje umjetničke glazbe kao cilja i izvorišta učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost

Napomena
Rad je objavljen i u engleskom prijevodu.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Jelica Valjalo Kaporelo (autor)

Avatar Url Davorka Radica (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Radica, Davorka; Valjalo Kaporelo, Jelica
Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije // Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija "Muzika u društvu" / Hadžić, Fatima (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2016. str. 282-297 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Radica, D. & Valjalo Kaporelo, J. (2016) Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije. U: Hadžić, F. (ur.)Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija "Muzika u društvu".
@article{article, author = {Radica, Davorka and Valjalo Kaporelo, Jelica}, editor = {Had\v{z}i\'{c}, F.}, year = {2016}, pages = {282-297}, keywords = {Bachovi korali, nastava harmonije, horizontalno i vertikalno glazbeno mi\v{s}ljenje}, title = {Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mi\v{s}ljenja u nastavi harmonije}, keyword = {Bachovi korali, nastava harmonije, horizontalno i vertikalno glazbeno mi\v{s}ljenje}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzi\v{c}ka akademija Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Radica, Davorka and Valjalo Kaporelo, Jelica}, editor = {Had\v{z}i\'{c}, F.}, year = {2016}, pages = {282-297}, keywords = {Bach's chorales, teaching of harmony, horizontal and vertical musical thinking}, title = {The Chorales of J. S. Bach as Guidelines for the Construction of Horizontal and Vertical Musical Thinking in Harmony Classes}, keyword = {Bach's chorales, teaching of harmony, horizontal and vertical musical thinking}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzi\v{c}ka akademija Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font