Pregled bibliografske jedinice broj: 1202214
Tommaso Resti (oko 1770. – 1830.): "Messa di morti a 4 voci con accompagnamento di piena orchestra". Analiza djela i kritičko notno izdanje
Tommaso Resti (oko 1770. – 1830.): "Messa di morti a 4 voci con accompagnamento di piena orchestra". Analiza djela i kritičko notno izdanje, 2019., diplomski rad, Umjetnička akademija u Splitu / Odjel za glazbenu umjetnost, Split
CROSBI ID: 1202214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tommaso Resti (oko 1770. – 1830.): "Messa di morti
a 4 voci con accompagnamento di piena orchestra".
Analiza djela i kritičko notno izdanje
(Tommaso Resti (ca. 1770 – 1830): "Messa di morti a
4 voci con accompagnamento di piena orchestra".
Critical Music Edition with Analysis)
Autori
Bešlić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Umjetnička akademija u Splitu / Odjel za glazbenu umjetnost
Mjesto
Split
Datum
12.07
Godina
2019
Stranica
148 (tekst) + 202 (zasebno priložena partitura)
Mentor
Siriščević, Mirjana
Neposredni voditelj
Valjalo Kaporelo, Jelica
Ključne riječi
Tommaso Resti ; glazbena povijest Dubrovnika ; početak 19. stoljeća ;
(Tommaso Resti ; music history of Dubrovnik ; beginning of the 19th century ; “Messa di morti a 4 voci con accopagnamento di piena orchestra” ; musical analysis ; critical music edition)
Sažetak
Ovaj rad donosi kritičko notno izdanje i analitički pregled jedanaest stavaka djela "Messa di morti a 4 voci con accompagnamento di piena orchestra" skladatelja Tommasa Restija (oko 1770. – 1830.). Prema podacima s naslovnih stranica rukopisnih izvornika u vidu dioničkih raspisa iz Franjevačkog samostana u Dubrovniku, djelo je nastalo 1802. godine. Sačuvana partitura datira najvjerojatnije iz 1838. godine. Transkripcijom partiture iz rukopisa u suvremeno notno pismo, kao i glazbenom analizom opsežnoga vokalno- instrumentalnog djela, učinjen je prvi korak u revitalizaciji nepoznatog djela iz kulturne baštine grada Dubrovnika. Prvi dio rada donosi pregled glazbene povijesti grada Dubrovnika na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće, neka glazbena obilježja djela te materijalni opis izvornika. Drugi, glavni dio rada prikazuje značajke glazbenog jezika Tommasa Restija. Analiziraju se sve komponente glazbenog djela: melodija, ritam, harmonija, forma i instrumentacija. Uz transkripciju i analizu pristupilo se i usporedbi dvaju rukopisnih izvornika (partiture i zasebnih dionica) kako bi se ukazalo na neke razlike u glazbenom sadržaju, ali i upozorilo na poteškoće pri transkripciji. Na kraju su evidentirane sve izmjene koje je, kao dio kritičkog notnog izdanja, u partituru unijela autorica. Tommaso Resti živio je i skladao na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće. Njegov opus pohranjen u dubrovačkom Franjevačkoom samostanu broji više od pedeset skladbi. Cilj ovoga rada je revalorizirati Restijevu glazbenu ostavštinu i dati prilog nedovoljno istraženoj glazbenoj povijesti grada Dubrovnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Cjelovit tekst dostupan na poveznici:
https://repozitorij.svkst.unist.hr/en/islandora/ob
ject/umas%3A373;
Partitura (Appendix) dostupna na poveznici:
https://repozitorij.svkst.unist.hr/en/islandora/ob
ject/umas%3A375
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split