Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1202153

Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću


KOLIĆ STANIĆ, Matilda; PEJIĆ BACH, Mirjana
Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću // Čitatelj i čitanje u digitalno doba / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 100-101 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1202153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću
(What do algorithms read? Ethical issues in public relations)

Autori
KOLIĆ STANIĆ, Matilda ; PEJIĆ BACH, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Čitatelj i čitanje u digitalno doba / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 100-101

ISBN
978-95-8014-61-1

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
novi mediji, komunikacija, odnosi s javnošću, umjetna inteligencija
(new media, communication, public relations, artificial intelligence)

Sažetak
Nalazimo se u vremenu ubrzanog razvoja digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije. Ne čudi stoga što je primjena novih medija i umjetne inteligencije jedna od vrućih tema ne samo u javnoj raspravi nego i u akademskim krugovima. Taj ubrzani razvoj novih medija i primjena umjetne inteligencije posebno utječe na informacijske i komunikacijske znanosti, pa tako i na odnose s javnošću. Znanstvenici, praktičari i oni koji donose regulative trebaju biti svjesni pozitivnih i negativnih aspekata koje u područje odnosa s javnošću donose novi mediji i vezano uz njih stvaranje i iščitavanje velikih podataka. Računalni sustavi koji su sposobni učiti i prilagođavati se ne slijedeći izričite upute, koristeći se algoritmima za izvođenje zaključaka iz velikih podataka, primjenjuju se i u odnosima s javnošću. U uvodnom dijelu ovaj rad sažima glavne pojmove vezane uz umjetnu inteligenciju te objašnjava na koji način algoritmi prikupljaju velike podatke i što mogu iz njih iščitati. Nadalje, u središtu je rada istraživanje dosadašnje literature s obzirom na spomenuti problem. Stoga ovaj rad ima dva ključna cilja. Prvi je cilj donijeti pregled literature i kritički sagledati primjenu umjetne inteligencije u odnosima s javnošću. Drugi je cilj rada otkriti koje etičke izazove donosi primjena umjetne inteligencije u praksi odnosa s javnošću. Istraživanje je pokazalo kako se umjetna inteligencija rabi u različitim područjima odnosa s javnošću: u istraživanju ključnih javnosti, u interpretaciji osjećaja ključnih javnosti, u digitalnom marketingu, u kriznom komuniciranju te u odnosima s medijima. Istraživanje je također pokazalo kako su ključni etički problemi vezani uz primjenu umjetne inteligencije u odnosima s javnošću sljedeći: ugrožavanje prava na privatnost, dehumanizacija komunikacije i ugrožavanje povjerenja u institucije. Na kraju rad nudi etičke smjernice za stručnjake u odnosima s javnošću, posebno s obzirom na zakonsku prazninu koja postoji u tom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

KOLIĆ STANIĆ, Matilda; PEJIĆ BACH, Mirjana
Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću // Čitatelj i čitanje u digitalno doba / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 100-101 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
KOLIĆ STANIĆ, M. & PEJIĆ BACH, M. (2021) Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću. U: Togonal, M. (ur.)Čitatelj i čitanje u digitalno doba.
@article{article, author = {KOLI\'{C} STANI\'{C}, Matilda and PEJI\'{C} BACH, Mirjana}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {100-101}, keywords = {novi mediji, komunikacija, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, umjetna inteligencija}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {\v{S}to \v{c}itaju algoritmi? Eti\v{c}ka pitanja u odnosima s javno\v{s}\'{c}u}, keyword = {novi mediji, komunikacija, odnosi s javno\v{s}\'{c}u, umjetna inteligencija}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {KOLI\'{C} STANI\'{C}, Matilda and PEJI\'{C} BACH, Mirjana}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {100-101}, keywords = {new media, communication, public relations, artificial intelligence}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {What do algorithms read? Ethical issues in public relations}, keyword = {new media, communication, public relations, artificial intelligence}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font