Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1201980

Aproprijacija / Originalnost


Perica, Blaženka
Aproprijacija / Originalnost // Kritika/Teorija/Pojmovi u novijoj hrvatskoj umjetnosti / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Art magazin Kontura, 2017. str. 46-59


CROSBI ID: 1201980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aproprijacija / Originalnost
(Appropriation / Originality)

Autori
Perica, Blaženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kritika/Teorija/Pojmovi u novijoj hrvatskoj umjetnosti

Urednik/ci
Purgar, Krešimir

Izdavač
Art magazin Kontura

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
46-59

ISBN
978-953-6960-35-4

Ključne riječi
aproprijacija ; originalnost ; Damir Sokić ; mondrijanovski ; Barthes
(appropriation ; originaality ; Damir Sokić ; Mondrian-like ; Barthes)

Sažetak
Na temelju prikaza problema aproprijativne umjetnosti koja se u recentnoj terminologiji u umjetničkim teorijama javlja od početka 1980ih ovaj ZNANSTVENI TEKST istražuje one moguće oblike ¨prisvavjanja¨¨u umjetnosti koji su se javljali i daleko ranije (prema maksimi ¨umjetnost nastaje iz umjetnosti¨), da bi se potom na različitim primjerima radova umjetnica Elaine Sturtevant i Sherie Levine u razdoblju od 1970ih sve do danas dao uvid u sve veću primjenu tog pojma, ali i u njegove raznolike pojavnosti. Pritom je težište recentne elaboracije dotičnog pojma stavljeno na ciksluse radova hrvtkog umjetnika Damira Sokića koji se u svom radu često oslanjao na konstruktivističek/modenrističke uzore, poglavito Mondrijana i Maljeviča te ostvario sasvim autentične radove (mondrijanovske i maljevičevske) prisvajajući ono tipično u stvaralaštvima tih umjetnika umjesto doslovnog preuzimanja motiva i konfiguracija u radovima što je u suprotnosti s težnjama inicijalne aproprijativne umjetnosti izrasle na postulatima Rolanda Barthesa o ¨smrti autora¨ i nepostojanju originala. Znanstveni doprinos teksta sastoji se u tezi da je suvremeni vid aproprijacije u smislu aktualiziranja tipičnog, specifičnog tumačen kao zaokret od pojma originalnosti ka iskustvu autentičnosti, što ujedno upućuje na značenjski pomak od aproprijacije kao prisvajanja u aproprijaciju kao postupak asociiranja/evociranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Blaženka Perica (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Perica, Blaženka
Aproprijacija / Originalnost // Kritika/Teorija/Pojmovi u novijoj hrvatskoj umjetnosti / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Art magazin Kontura, 2017. str. 46-59
Perica, B. (2017) Aproprijacija / Originalnost. U: Purgar, K. (ur.) Kritika/Teorija/Pojmovi u novijoj hrvatskoj umjetnosti. Zagreb, Art magazin Kontura, str. 46-59.
@inbook{inbook, author = {Perica, Bla\v{z}enka}, editor = {Purgar, K.}, year = {2017}, pages = {46-59}, keywords = {aproprijacija, originalnost, Damir Soki\'{c}, mondrijanovski, Barthes}, isbn = {978-953-6960-35-4}, title = {Aproprijacija / Originalnost}, keyword = {aproprijacija, originalnost, Damir Soki\'{c}, mondrijanovski, Barthes}, publisher = {Art magazin Kontura}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Perica, Bla\v{z}enka}, editor = {Purgar, K.}, year = {2017}, pages = {46-59}, keywords = {appropriation, originaality, Damir Soki\'{c}, Mondrian-like, Barthes}, isbn = {978-953-6960-35-4}, title = {Appropriation / Originality}, keyword = {appropriation, originaality, Damir Soki\'{c}, Mondrian-like, Barthes}, publisher = {Art magazin Kontura}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font