Pregled bibliografske jedinice broj: 1201518
Glazbene preferencije mlađih adolescenata
Glazbene preferencije mlađih adolescenata // Metodički ogledi, 29 (2022), 1; 143-165 doi:10.21464/mo.29.1.143 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1201518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene preferencije mlađih adolescenata
(Musical preferences of younger adolescents)
Autori
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29
(2022), 1;
143-165
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
glazbene preferencije, mlađi adolescenti, nastava glazbe, osnovna općeobrazovna škola
(musical preferences, younger adolescents, music teaching, primary school)
Sažetak
Glazba ima važnu ulogu za adolescente jer se u tom životnom razdoblju oblikuju osobni i društveni identiteti, ali izgrađuju i glazbene preferencije. U okviru ovoga rada provedeno je online anketiranje koje je obuhvatilo 200 sudionika, odnosno učenika osnovnih općeobrazovnih škola iz pet hrvatskih županija u dobi od 13 i 14 godina. Cilj istraživanja bio je doznati glazbene preferencije učenika te utječu li sociodemografske varijable i nastava glazbe na njihove preferencije. Djevojčice su iskazale nešto veću sklonost prema svim ponuđenim vrstama glazbe, a posebice prema popularnoj glazbi. Sudionici čiji se roditelji bave glazbom značajno su skloniji umjetničkoj i popularnoj glazbi. Kada je u pitanju mjesto življenja, značajne razlike uočene su kod sklonosti rock glazbi koja je značajno viša kod sudionika iz grada. Sudionici koji procjenjuju da postoji utjecaj nastave glazbe i oni koji kod kuće slušaju skladbe s nastave značajno češće izvještavaju o interesu za umjetničku glazbu. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu većeg angažmana učitelja glazbe i roditelja u stjecanju glazbenih preferencija djece, posebice prema kvalitetnoj glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
- Répertoire International de Littérature Musicale (RILM)
- The Philosopher's Index