Pregled bibliografske jedinice broj: 1201483
Odnos kompetentnosti, percipirane ozbiljnosti nasilne situacije i intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja
Odnos kompetentnosti, percipirane ozbiljnosti nasilne situacije i intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja // Metodički ogledi, 29 (2022), 1; 67-96 doi:10.21464/mo.29.1.10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1201483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos kompetentnosti, percipirane ozbiljnosti
nasilne situacije i intervencija učitelja u
slučajevima vršnjačkog nasilja
(The relationship between competence, assessment of
the severity of a violent situation and teacher
intervention in cases of peer violence)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 29
(2022), 1;
67-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vršnjačko nasilje , kompetentnost ; škola ; učitelji ; prevencija ; intervencije
(peer violence , competence , school ; teachers ; prevention ; interventions)
Sažetak
U novije vrijeme smatra se da učitelji imaju ključnu ulogu u suočavanju s problemom vršnjačkog nasilja, a za kvalitetne intervencije važna je njihova kompetentnost. Cilj ovog istraživanja je ispitati odnos kompetentnosti i percipirane ozbiljnosti nasilne situacije u predviđanju intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja. Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku (N=639) učitelja osnovnih škola u RH, prosječne dobi 43 godine (sd=10, 59). Za prikupljanje podataka, uz upitnik sociodemografskih karakteristika korištene su Vinjete te Skala samoprocjene kompetentnosti za rad učitelja na problemima vršnjačkog nasilja. Uz analizu temeljnih odrednica kompetentnosti, utvrđeno je da će učitelji koji su kompetentniji, procjenjivati nasilje ozbiljnije od svojih manje kompetentnih kolega, a oni koji nasilje percipiraju ozbiljnije češće će i intervenirati. Rezultati pokazuju da kompetentnost ima značajnu prediktivnu ulogu u predviđanju intervencija, a u tom odnosu ozbiljnost nasilja ima moderatorski efekt. Najnižu vjerojatnost intervencije imaju učitelji s niskom kompetentnosti i niskom percepcijom ozbiljnosti nasilja, a najvišu vjerojatnost intervencije imaju učitelji koji imaju visoke razine kompetentnosti i procjenjuju nasilje ozbiljnim. Uz temeljno određenje kompetentnosti, ovaj rad nudi i relevantne smjernice za edukaciju učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
- Répertoire International de Littérature Musicale (RILM)
- The Philosopher's Index