Pregled bibliografske jedinice broj: 1201408
Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih
Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih // Filozofska istraživanja, 35 (2015), 3; 509-520 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1201408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost
između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih
Autori
Perica, Blaženka
Izvornik
Filozofska istraživanja (1848-2309) 35
(2015), 3;
509-520
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Paul Thek ; tijelo–objektnost ; tjelesnost ; materijalnost ; ekspresivno–konstruktivno ; uvjeti recepcije ; Meat Pieces ; Sixties Surreal-minimalizam ; strukturalizam–jezik ; Sigmund Freud ; Maurice Merleau-Ponty ; apstraktno–figurativno ; Gilles Deleuze ; senzacija–percepcija
Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na različite koncepcije tjelesnosti u umjetnosti 1960-ih s fokusom na opusu (objektima i ambijentima) Paula Theka (1933.–1988.). Odljevi ekstremiteta u seriji Technological Reliquaries, odnosno Meat Pieces, ukazuju na konfliktnu situaciju u umjetnosti tog doba izraslu na temeljima modernističkog nasljeđa iščitavanog u opozicijama geometrijske objektivacije i subjektivne ekspresije. Pitanje je ne prepliću li se ovdje ipak teorijska uporišta npr. minimalizma i neo-nadrealizma post-freudovske provinijencije (Sixties Surreal) kao kompatibilni zahtjevi za tjelesnošću? Referirajući se na Deleuzeovu analizu slikarstva Francisa Bacona, zaključno razmatramo pitanje o relacijama senzacija– percepcija u umjetničkim praksama 1960- ih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti