Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1201408

Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih


Perica, Blaženka
Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih // Filozofska istraživanja, 35 (2015), 3; 509-520 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1201408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih

Autori
Perica, Blaženka

Izvornik
Filozofska istraživanja (1848-2309) 35 (2015), 3; 509-520

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Paul Thek ; tijelo–objektnost ; tjelesnost ; materijalnost ; ekspresivno–konstruktivno ; uvjeti recepcije ; Meat Pieces ; Sixties Surreal-minimalizam ; strukturalizam–jezik ; Sigmund Freud ; Maurice Merleau-Ponty ; apstraktno–figurativno ; Gilles Deleuze ; senzacija–percepcija

Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na različite koncepcije tjelesnosti u umjetnosti 1960-ih s fokusom na opusu (objektima i ambijentima) Paula Theka (1933.–1988.). Odljevi ekstremiteta u seriji Technological Reliquaries, odnosno Meat Pieces, ukazuju na konfliktnu situaciju u umjetnosti tog doba izraslu na temeljima modernističkog nasljeđa iščitavanog u opozicijama geometrijske objektivacije i subjektivne ekspresije. Pitanje je ne prepliću li se ovdje ipak teorijska uporišta npr. minimalizma i neo-nadrealizma post-freudovske provinijencije (Sixties Surreal) kao kompatibilni zahtjevi za tjelesnošću? Referirajući se na Deleuzeovu analizu slikarstva Francisa Bacona, zaključno razmatramo pitanje o relacijama senzacija– percepcija u umjetničkim praksama 1960- ih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Blaženka Perica (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Perica, Blaženka
Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih // Filozofska istraživanja, 35 (2015), 3; 509-520 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Perica, B. (2015) Paul Thek: »sadistička geometrija« ili tjelesnost između senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih. Filozofska istraživanja, 35 (3), 509-520.
@article{article, author = {Perica, Bla\v{z}enka}, year = {2015}, pages = {509-520}, keywords = {Paul Thek, tijelo–objektnost, tjelesnost, materijalnost, ekspresivno–konstruktivno, uvjeti recepcije, Meat Pieces, Sixties Surreal-minimalizam, strukturalizam–jezik, Sigmund Freud, Maurice Merleau-Ponty, apstraktno–figurativno, Gilles Deleuze, senzacija–percepcija}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, volume = {35}, number = {3}, issn = {1848-2309}, title = {Paul Thek: »sadisti\v{c}ka geometrija« ili tjelesnost izme\dju senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih}, keyword = {Paul Thek, tijelo–objektnost, tjelesnost, materijalnost, ekspresivno–konstruktivno, uvjeti recepcije, Meat Pieces, Sixties Surreal-minimalizam, strukturalizam–jezik, Sigmund Freud, Maurice Merleau-Ponty, apstraktno–figurativno, Gilles Deleuze, senzacija–percepcija} }
@article{article, author = {Perica, Bla\v{z}enka}, year = {2015}, pages = {509-520}, keywords = {Paul Thek, tijelo–objektnost, tjelesnost, materijalnost, ekspresivno–konstruktivno, uvjeti recepcije, Meat Pieces, Sixties Surreal-minimalizam, strukturalizam–jezik, Sigmund Freud, Maurice Merleau-Ponty, apstraktno–figurativno, Gilles Deleuze, senzacija–percepcija}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, volume = {35}, number = {3}, issn = {1848-2309}, title = {Paul Thek: »sadisti\v{c}ka geometrija« ili tjelesnost izme\dju senzacije i percepcije u umjetnosti 1960-ih}, keyword = {Paul Thek, tijelo–objektnost, tjelesnost, materijalnost, ekspresivno–konstruktivno, uvjeti recepcije, Meat Pieces, Sixties Surreal-minimalizam, strukturalizam–jezik, Sigmund Freud, Maurice Merleau-Ponty, apstraktno–figurativno, Gilles Deleuze, senzacija–percepcija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font