Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1201154

Više je više: kako poticati konceptualizaciju kod studenata engleskoga jezika u struci


Jelčić Čolakovac, Jasmina; Bogunović, Irena
Više je više: kako poticati konceptualizaciju kod studenata engleskoga jezika u struci // Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke: Zbornik radova s 5. međunarodne konferencije Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2021. str. 135-146 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1201154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Više je više: kako poticati konceptualizaciju kod studenata engleskoga jezika u struci
(More is more: How to promote conceptualization among ESP students)

Autori
Jelčić Čolakovac, Jasmina ; Bogunović, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke: Zbornik radova s 5. međunarodne konferencije Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2021, 135-146

Skup
5. međunarodna konferencija Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.07.2021. - 02.07.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
engleski jezik u struci ; konceptualne metafore ; poučavanje vokabulara ; univerzalnost
(conceptual metaphors ; ESP ; universality ; vocabulary teaching)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja je ustanoviti utječu li konceptualne metafore u pozadinskoj motivaciji određenih izraza pozitivno na razumijevanje vokabulara stranoga jezika u struci. Ispitivanje je usmjereno na metafore koje su prisutne u materinjem (J1) i stranome (J2) jeziku ispitanika pri čemu se nastoji odrediti postoje li mjerljive razlike u razumijevanju frazema na engleskome jeziku s obzirom na konceptualnu motivaciju u pozadini frazema. Istraživanje je provedeno na sveučilišnim studentima engleskoga jezika u struci (N = 72) pri čemu je ispitanicima zadan zadatak prevođenja 25 frazeoloških izraza s engleskoga na hrvatski jezik. Rezultati su pokazali razlike u razumijevanju frazema motiviranih jednom od pet metafora koje su bile uključene u istraživanje. Poredbena analiza pojedinih metafora pokazala je statistički relevantnu razliku u podacima dobivenima za metafore LJUTNJA JE VATRA i POTEŠKOĆE SU PREPREKE U KRETANJU (p < , 001). Usporedivi rezultati dobiveni su i za metafore ŽIVOT JE PUTOVANJE te VERBALNI SUKOB JE RAT što znači da su frazemi motivirani spomenutim metaforama prevođeni uspješnije od vokabulara motiviranoga metaforom POTEŠKOĆE SU PREPREKE U KRETANJU. Rezultati upućuju na razlike u stupnju prisutnosti metafora u hrvatskome i engleskome jeziku što neposredno utječe i na razumijevanje izraza u čijoj se pozadinskoj motivaciji nalaze spomenute metafore.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Irena Bogunović (autor)

Avatar Url Jasmina Jelčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada unjsvu.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jelčić Čolakovac, Jasmina; Bogunović, Irena
Više je više: kako poticati konceptualizaciju kod studenata engleskoga jezika u struci // Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke: Zbornik radova s 5. međunarodne konferencije Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama / Kereković, Snježana ; Bošnjak Terzić, Brankica (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2021. str. 135-146 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jelčić Čolakovac, J. & Bogunović, I. (2021) Više je više: kako poticati konceptualizaciju kod studenata engleskoga jezika u struci. U: Kereković, S. & Bošnjak Terzić, B. (ur.)Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke: Zbornik radova s 5. međunarodne konferencije Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama.
@article{article, author = {Jel\v{c}i\'{c} \v{C}olakovac, Jasmina and Bogunovi\'{c}, Irena}, year = {2021}, pages = {135-146}, keywords = {engleski jezik u struci, konceptualne metafore, pou\v{c}avanje vokabulara, univerzalnost}, title = {Vi\v{s}e je vi\v{s}e: kako poticati konceptualizaciju kod studenata engleskoga jezika u struci}, keyword = {engleski jezik u struci, konceptualne metafore, pou\v{c}avanje vokabulara, univerzalnost}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jel\v{c}i\'{c} \v{C}olakovac, Jasmina and Bogunovi\'{c}, Irena}, year = {2021}, pages = {135-146}, keywords = {conceptual metaphors, ESP, universality, vocabulary teaching}, title = {More is more: How to promote conceptualization among ESP students}, keyword = {conceptual metaphors, ESP, universality, vocabulary teaching}, publisher = {Udruga nastavnika jezika struke na visoko\v{s}kolskim ustanovama}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font