Pregled bibliografske jedinice broj: 1200929
Doprinos stručnjaka iz prakse obrazovanju u području BIM tehnologija
Doprinos stručnjaka iz prakse obrazovanju u području BIM tehnologija // XVI. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva - zbornik sažetaka / Lakušić, Stjepan (ur.).
Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2022. str. 187-187 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1200929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos stručnjaka iz prakse obrazovanju u području
BIM tehnologija
(Contribution of practical experts to education in
the field of BIM technology)
Autori
Stober, Dina ; Dolaček-Alduk, Zlata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVI. Dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva - zbornik sažetaka
/ Lakušić, Stjepan - Zagreb : Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2022, 187-187
ISBN
978-953-49360-3-0
Skup
16. dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva (HKIG 2022)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 09.06.2022. - 11.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje ; praksa ; BIM ; suradnja
(education ; practice ; BIM ; cooperation)
Sažetak
Potreba za stručnjacima u području BIM pristupa raste i jasna su očekivanja od obrazovnog sustava da pripremi mlade stručnjake za tražena znanja i vještine. Integracija BIM pristupa u inženjersko obrazovanje proces je s izazovima među kojima su najizraženiji tehnička opremljenost, izrada kolaborativnog kurikuluma, osiguranje interdisciplinarnog okruženja i rada te omogućavanje stručne prakse u području BIM pristupa. Prema iskustvu, integracija BIM pristupa u obrazovni sustav trebala bi se planirati postupno – od prepoznavanja koristi, upoznavanja sa zahtjevima i promjenama koje BIM pristup donosi u građevinskim projektima do uspostavljanja čvrste i kontinuirane suradnje sa stručnjacima iz prakse. S obzirom da BIM pristup sveobuhvatno pokriva aktivnosti u području građevinarstva kroz cjeloživotni vijek građevine, kolaborativni kurikulum i povezivanje ishoda uz primjenu BIM pristupa je neophodan, a ostvarivanje ishoda treba promišljati kroz različite obrazovne metode i oblike rada. Studenti relativno brzo i lako savladavaju tehnike modeliranja i primjene BIM softvera uz potporu edukacijskih platformi i podrške distributera softvera. Izazovniji dio obrazovanja je usvajanje timskog, interdisciplinarnog rada te preuzimanje novih uloga kao i usvajanje puno šire slike projekta koji započinje pripremom za BIM pristup. Suradnja sa stručnjacima iz prakse u obrazovanju u području BIM tehnologija nudi podršku u praktičnim primjerima pripreme tehničke dokumentacije BIM projekta (EIR, BEP), predstavljanju uloga prilikom primjene BIM pristupa u različitim okolnostima ovisnim o veličini, vrsti projekta te poslovnom okruženju (BIM uloge). Kroz prikaz svih aspekata rada u BIM pristupu studentima se ukazuje na mogućnosti za vlastito programiranje tehničke podrške projektu (familije). U radu prikazane su obrazovne aktivnosti vezane za BIM pristup provedene na Građevinskom i arhitektonskom fakultetu Osijek s težištem na sustavnoj suradnji s poslodavcima i rezultate dosadašnjih studentskih inicijativa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Građevinarstvo