Pregled bibliografske jedinice broj: 1200815
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 71 (2022), 1; 34-51 doi:10.38003/sv (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1200815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u
nastavi prirode i društva
(PUPILS' ATTITUDES TO FORMATIVE ASSESSMENT IN
SCIENCES CLASS)
Autori
Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 71
(2022), 1;
34-51
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samovrednovanje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje, vršnjačko vrednovanje
(self-evaluation, assessment as learning, assessment for learning, peer-evaluation)
Sažetak
Rad problematizira formativno vrednovanje u nastavi Prirode i društva koja integrira spoznaje prirodnih i društvenih znanosti. U okviru formativnog vrednovanja razlikuje se proces vrednovanja za učenje i kao učenje. Oba pristupa uvažavaju ideju individualnog napredovanja učenika i pedocentristički su usmjerena. U radu je pozornost usmjerena na tehnike vrednovanja koje se koriste u nastavi što se operacionaliziralo u empirijskom dijelu rada. Utvrđena je hijerarhijska struktura ponuđenih tehnika po kriteriju korisnosti. Izneseni su stavovi učenika o procesu samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja kroz četiri dimenzije (sviđanje, zahtjevnost, pomoć pri učenju i nelagoda). Pristup istraživanju je kvantitativni. Rezultati su pokazali da su se na dnu hijerarhijske ljestvice našle tehnike koje traže zahtjevniji proces mentalnog promišljanja. Vidljiv je pozitivan stav prema samovrednovanju i vršnjačkom vrednovanju. Pri utvrđivanju razlike u stavovima kod dimenzije pomoć u učenju vidljiv je manjak uviđanja potencijala vršnjačkog vrednovanja. Rad potvrđuje važnost formativnog vrednovanja te ukazuje na potrebu intenziviranja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba) Library & Information Science Abstracts (Lisa ) MLA International Bibliography Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske