Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1200815

Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva


Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 71 (2022), 1; 34-51 doi:10.38003/sv (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1200815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva
(PUPILS' ATTITUDES TO FORMATIVE ASSESSMENT IN SCIENCES CLASS)

Autori
Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 71 (2022), 1; 34-51

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
samovrednovanje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje, vršnjačko vrednovanje
(self-evaluation, assessment as learning, assessment for learning, peer-evaluation)

Sažetak
Rad problematizira formativno vrednovanje u nastavi Prirode i društva koja integrira spoznaje prirodnih i društvenih znanosti. U okviru formativnog vrednovanja razlikuje se proces vrednovanja za učenje i kao učenje. Oba pristupa uvažavaju ideju individualnog napredovanja učenika i pedocentristički su usmjerena. U radu je pozornost usmjerena na tehnike vrednovanja koje se koriste u nastavi što se operacionaliziralo u empirijskom dijelu rada. Utvrđena je hijerarhijska struktura ponuđenih tehnika po kriteriju korisnosti. Izneseni su stavovi učenika o procesu samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja kroz četiri dimenzije (sviđanje, zahtjevnost, pomoć pri učenju i nelagoda). Pristup istraživanju je kvantitativni. Rezultati su pokazali da su se na dnu hijerarhijske ljestvice našle tehnike koje traže zahtjevniji proces mentalnog promišljanja. Vidljiv je pozitivan stav prema samovrednovanju i vršnjačkom vrednovanju. Pri utvrđivanju razlike u stavovima kod dimenzije pomoć u učenju vidljiv je manjak uviđanja potencijala vršnjačkog vrednovanja. Rad potvrđuje važnost formativnog vrednovanja te ukazuje na potrebu intenziviranja istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url INES HRASTE (autor)

Avatar Url Ante Kolak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi doi.org

Poveznice na istraživačke podatke:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 71 (2022), 1; 34-51 doi:10.38003/sv (recenziran, članak, znanstveni)
Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić (2022) Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 71 (1), 34-51 doi:10.38003/sv.
@article{article, year = {2022}, pages = {34-51}, DOI = {10.38003/sv}, keywords = {samovrednovanje, vrednovanje kao u\v{c}enje, vrednovanje za u\v{c}enje, vr\v{s}nja\v{c}ko vrednovanje}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, doi = {10.38003/sv}, volume = {71}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Stavovi u\v{c}enika o u\v{c}enju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {samovrednovanje, vrednovanje kao u\v{c}enje, vrednovanje za u\v{c}enje, vr\v{s}nja\v{c}ko vrednovanje} }
@article{article, year = {2022}, pages = {34-51}, DOI = {10.38003/sv}, keywords = {self-evaluation, assessment as learning, assessment for learning, peer-evaluation}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, doi = {10.38003/sv}, volume = {71}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {PUPILS' ATTITUDES TO FORMATIVE ASSESSMENT IN SCIENCES CLASS}, keyword = {self-evaluation, assessment as learning, assessment for learning, peer-evaluation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Linguistics And Language behavior abstracts (Llba) Library & Information Science Abstracts (Lisa ) MLA International Bibliography Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font