Pregled bibliografske jedinice broj: 1200640
Stavovi studenata Sveučilišta u Dubrovniku o obrazovanju za poduzetništvo
Stavovi studenata Sveučilišta u Dubrovniku o obrazovanju za poduzetništvo // Knowledge, 52 (2022), 1; 79-84 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1200640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata Sveučilišta u Dubrovniku o
obrazovanju za poduzetništvo
(Entrepreneurial Education Attitudes among Students
of University of Dubrovnik)
Autori
Krželj-Čolović, Zorica ; Milić Beran, Ivona ; Capor Hrošik, Romana ; Vidak, Nives
Izvornik
Knowledge (2545-4439) 52
(2022), 1;
79-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poduzetničko obrazovanje ; studentsko poduzetništvo ; Hrvatska
(entrepreneurial education ; students' entrepreneurship ; Croatia)
Sažetak
Prema Danskoj zakladi za poduzetništvo, poduzetničko obrazovanje sedefinira kao: “Sadržaj, metode i aktivnosti koje podupiru stvaranje znanja, kompetencija i iskustava koji studentimaomogućuju pokretanje i sudjelovanje u procesima stvaranja poduzetničke vrijednosti”. Očito je da poduzetništvo koristi prilike i ideje i pretvara ih u financijsku, kulturnu ili društvenuvrijednost. Pokretanje novih poduzetničkih pothvata primarna je briga vlade kako u razvijenim tako iu zemljama u razvoju. Temeljni razlog je u tome što poduzeća promiču prilike za zapošljavanje koje mogu dovesti do ogromnog doprinosa gospodarskom razvoju, gospodarskom rastu i dobrobiti zajednice. Poduzetničko obrazovanje je privuklo veliko zanimanje među znanstvenicimaporadi njegove važne uloge u stvaranju novih poduzeća. Poduzetničko je obrazovanje potaklo raspravu onjegovojulozi u poticanjupoduzetničkih namjera studenata. Poduzetničko obrazovanje potičesposobnost pojedinca da stvara ideje, da bude kreativan i inovativan.Poduzetničko obrazovanje jedan je od najvažnijih aspekata kurikuluma u državama članicama Europske unije, dok se u Hrvatskoj pojavljuje u Nacionalnom okvirnom kurikulumu kao međupredmetna tema. Neki od društvenih i ekonomskih čimbenika koji pridonose razvoju poduzetničkog obrazovanja su prihvaćanje da se poduzetništvo može naučiti, a samim tim i podučiti, te da ne samo „rođeni“ poduzetnici moraju biti uspješni. Istraživanje je provedeno među 110 studenata Sveučilišta u Dubrovniku u razdoblju od 20. listopada do 15. studenog 2020. Istraživanje je analiziralo samoprocjenu studenata o njihovim osobinama, mišljenju o društvenim i okolišnim čimbenicima, te samoprocjenu svojih poduzetničkih namjera. Cilj je rada: analizirati poduzetničko obrazovanje sadašnjih studenata preddiplomskih i diplomskih studija na tri odjela Sveučilišta u Dubrovniku: Odjelu za poslovnu ekonomiju, Odjelu za pomorstvo i Odjelu za elektrotehniku i računarstvo. Svrha istraživanja je ispitati mišljenje studenata o poduzetništvu te njihove predispozicije i želje da postanu poduzetnici. Istraživanje je pokazalo da 35% studenata namjeravaju biti poduzetnici, 24% studenata je ocjenilo da ima relativno visoke vještine i znanja za vođenje poduzeća. Rezultati istraživanja su pokazali da je poduzetničko obrazovanje vrlo slabo zastupljeno u srednjoškolskom obrazovanju. Samo je 14% studenata sudjelovalo u programu edukacije o poduzetništvu u srednjoj školi, a 17% je sudjelovalo u aktivnostima koje su definirane kao realizacija ideja i razvoj vlastitog projekta. Poduzetništvo bi trebalo biti dio nastavnog plana i programa u srednjim školama, tvrdnja je s kojom se slaže 65% studenata, dok njih 76% smatra da bi poduzetništvo trebalo biti dio nastavnog plana i programa na fakultetima. Rezultati pokazuju da su studenti zainteresirani za poduzetničko obrazovanje i svjesni njegove važnosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku