Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1200626

Moguće prilike ili resursi za ublažavanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske: Perspektiva RPOO


Marušić, Andriana
Moguće prilike ili resursi za ublažavanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske: Perspektiva RPOO // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno / Višnjić Jevtić, A (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 58-68 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1200626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Moguće prilike ili resursi za ublažavanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske: Perspektiva RPOO
(Possible opportunities or resources to mitigate social impact distancing in the time of covida-19 on the development of socio-emotional competence of early and preschool children: The ECEC perspective)

Autori
Marušić, Andriana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno / Višnjić Jevtić, A - Čakovec : OMEP Hrvatska, 2022, 58-68

ISBN
978-953-57634-2-0

Skup
Znanstveno-stručni skup Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.11.2021. - 12.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dječja dobrobit ; emocionalni razvoj ; igra ; pandemija ; predškolska djeca ; rezilijentnost djece ; socijalizacija ; socijalna depriviranost.
(children wellbeing ; children's resilience ; emotional development ; play ; pandemic ; preschool children ; socialization)

Sažetak
Ovaj rad pruža pregled relevantnih znanstvenih istraživanja o mogućim povezanostima razvoja socioemocionalnih kompetencija i dobrobiti djece (rane i predškolske dobi) u odnosu na socijalnu deprivaciju u uvjetima pandemije Covid-19. Djetinjstvo je iznimno važno za razvoj socijalizacije. Promjene funkcioniranja i uvođenje posebnih mjera su dovele do značajnog učinka gubitka socijalizacije, istodobno potičući osjećaje neizvjesnosti i tjeskobe na roditeljsko i obiteljsko funkcioniranje. U uvjetima pandemije fizički kontakti su se naglo ograničili, a socijalne interakcije i igra djece rane i predškolske dobi minimalizirali i /ili redefinirali, te prenijeli u virtualno okruženje. U svjetlu istraženog, ne nalazi se značajniji broj radova koji izravno povezuju segmente važnosti razvoja socio- emocionalnih sposobnosti kao integriranih vještina u ranom djetinjstvu i potrebe za pronalaženjem odgovora kako umanjiti moguće loš utjecaj na propuštanje razvoja ovih vještina. Razvoj otpornosti pojedine djece je moguće gledati kao na vrijedan resurs u vremenima visokog stresa, dok igra i razvoj vještina socio- emocionalnog učenja konceptualno daju moguće odgovore i prilike za umanjenje nastale štete. Zaključuje se kako su praktičari relativno brzo zamijenili stara očekivanja novima, shvatili potrebu za svrhovitim odgovorima snalazeći se upotrebom virtualnih platformi, društvenih mreža i digitalnom tehnologijom, nastojeći prepoznati prilike na izazovnu društvenu pojavnost. Time su preuzeli suodgovornost za ishode i održivost odgojno- obrazovnog sustava. Odgovor javnih i obrazovnih politika i teoretičara bio je naknadno uočen, djelujući u smjeru monitoringa situacije, analize i pronalaženja trajnijih rješenja utemeljenih na razvojnim potrebama djece, staro/novim pedagogijskim koncepcijama, novim perspektivama unutar kulturno-političko-ekonomski relevantnih konteksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Andriana Marušić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Andriana
Moguće prilike ili resursi za ublažavanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske: Perspektiva RPOO // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno / Višnjić Jevtić, A (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 58-68 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Marušić, A. (2022) Moguće prilike ili resursi za ublažavanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske: Perspektiva RPOO. U: Višnjić Jevtić, A. (ur.)Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Andriana}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {58-68}, keywords = {dje\v{c}ja dobrobit, emocionalni razvoj, igra, pandemija, pred\v{s}kolska djeca, rezilijentnost djece, socijalizacija, socijalna depriviranost.}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Mogu\'{c}e prilike ili resursi za ubla\v{z}avanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i pred\v{s}kolske: Perspektiva RPOO}, keyword = {dje\v{c}ja dobrobit, emocionalni razvoj, igra, pandemija, pred\v{s}kolska djeca, rezilijentnost djece, socijalizacija, socijalna depriviranost.}, publisher = {OMEP Hrvatska}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Andriana}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {58-68}, keywords = {children wellbeing, children's resilience, emotional development, play, pandemic, preschool children, socialization}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Possible opportunities or resources to mitigate social impact distancing in the time of covida-19 on the development of socio-emotional competence of early and preschool children: The ECEC perspective}, keyword = {children wellbeing, children's resilience, emotional development, play, pandemic, preschool children, socialization}, publisher = {OMEP Hrvatska}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font