Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1200571

Sustav promjenjivog ubrizgavanja goriva na četvorotaktnim motorima


Ferjančić, Paolo
Sustav promjenjivog ubrizgavanja goriva na četvorotaktnim motorima, 2017., diplomski rad, diplomski, Pomorski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1200571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sustav promjenjivog ubrizgavanja goriva na četvorotaktnim motorima
(VARIABLE INJECTION SYSTEMS ON FOURSTROKE ENGINES)

Autori
Ferjančić, Paolo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Pomorski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
22.09

Godina
2017

Stranica
58

Mentor
Bernečić, Dean

Ključne riječi
sustav sa zajedničkim vodom, ubrizgavanje goriva, emisije
(common system, fuel injection, emissions)

Sažetak
Današnji sustavi za ubrizgavanje goriva omogućavaju sve veću primjenu dizelskih motora ne samo u pomorskoj industriji gdje su do sada najviše konkurirali svojim stupnjem iskorištenja, ali ipak pronalaze sve manju primjenu u automobilskoj industriji. Norme1 o emisijama ispušnih plinova rezultirale su izradom znatno složenijih sustava za ubrizgavanje goriva te pomoćnih sustava za obradu ispušnih plinova. Common Rail je sustav ubrizgavanja goriva koji se sastoji od akumulacijske komore koja se naziva zajednički vod te zasebne visokotlačne pumpe koja će osiguravati tlak goriva u zajedničkom vodu. Kada je visokotlačna pumpa postignula definirani tlak u zajedničkom vodu, tlak goriva se preko kratkih vodova cijevi koje su jednake duljine odvodi do rasprskača. Samim ubrizgavanjem goriva to jest definiranjem početka i kraja ubrizgavanja upravlja upravljačka jedinica tako da djeluje na elektromagnetski ventil u rasprskaču nakon što je prethodno prikupila niz podataka od različitih senzora koji su smješteni na motoru. Prvi zajednički sustav ubrizgavanja sa zajedničkim vodom na brodskim motorima uveden je 1999.godine, kod tipa motora W20CR. Taj motor je izgrađen u inačicama od 4, 6, 8 i 9 cilindara i općenito radi pri brzinama od 900 i 1000 o/minuti, sa trenutnom maksimalnom snagom po cilindru koja iznosi 180 kW. Model W20CR predstavlja slijedeći razvojni korak od prve generacije sustava za ubrizgavanja goriva pod visokim tlakom, koji je uvela Wärtsilä2[1]. Ova tema je izabrana kako bi se detaljno opisale komponente sustava ubrizgavanja goriva s korištenjem zajedničkog voda , način na koji takav sustav utječe na samu iskoristivost motora, kao i prednosti varijabilnog ubrizgavanja goriva. Rad je podijeljen u šest cjelina. U prvoj cjelini opisuju se komponente koje čine sustav ubrizgavanja. U drugoj cjelini rada pozornost se skreće na samu izvedbu komponenti. U trećoj cjelini opisuje se kako konstrukcijska izvedba samih komponenti utječe na njihovo efikasnije djelovanje. U četvrtoj cjelini opisuje se kako se kontrolom ubrizgavanja može utjecati na potrošnju goriva. U petoj cjelini prikazuje se kako ubrizgavanje može utjecati na ispušne plinove. U šestoj cjelini prikazani su rezultati ispitivanja kako različiti načini ubrizgavanja pri različitim stanjima samog motora utječu na samo izgaranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dean Bernečić (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Ferjančić, Paolo
Sustav promjenjivog ubrizgavanja goriva na četvorotaktnim motorima, 2017., diplomski rad, diplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
Ferjančić, P. (2017) 'Sustav promjenjivog ubrizgavanja goriva na četvorotaktnim motorima', diplomski rad, diplomski, Pomorski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ferjan\v{c}i\'{c}, Paolo}, year = {2017}, pages = {58}, keywords = {sustav sa zajedni\v{c}kim vodom, ubrizgavanje goriva, emisije}, title = {Sustav promjenjivog ubrizgavanja goriva na \v{c}etvorotaktnim motorima}, keyword = {sustav sa zajedni\v{c}kim vodom, ubrizgavanje goriva, emisije}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ferjan\v{c}i\'{c}, Paolo}, year = {2017}, pages = {58}, keywords = {common system, fuel injection, emissions}, title = {VARIABLE INJECTION SYSTEMS ON FOURSTROKE ENGINES}, keyword = {common system, fuel injection, emissions}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font