Pregled bibliografske jedinice broj: 1200538
Glazbeni odgoj i obrazovanje u djetetovoj ranoj i predškolskoj dobi – dobrobiti i implikacije za novo normalno
Glazbeni odgoj i obrazovanje u djetetovoj ranoj i predškolskoj dobi – dobrobiti i implikacije za novo normalno // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno / Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 13-25
CROSBI ID: 1200538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeni odgoj i obrazovanje u djetetovoj ranoj i predškolskoj dobi – dobrobiti i implikacije za novo normalno
(Early childhood and preschool music education - benefits and implications for the new normal)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno
Urednik/ci
Višnjić Jevtić, Adrijana
Izdavač
OMEP Hrvatska
Grad
Čakovec
Godina
2022
Raspon stranica
13-25
ISBN
978-953-57634-2-0
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi ; glazbene aktivnosti ; lockdown ; odgojitelji i glazbeni pedagozi ; pandemija Covid-19
(COVID-19 pandemic ; early and preschool children ; lockdown ; musical activities ; teachers and music pedagogues)
Sažetak
Provođenje glazbenih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi u kontekstu pandemije Covid-19 novi je izazov koji je postavljen pred odgojno- obrazovne djelatnike. Dok je nastava tijekom lockdown-a bila moguća samo u virtualnom obliku uz suradnju s roditeljima/skrbnicima (Vilacheva i sur., 2021), nastavak provođenja glazbenih aktivnosti u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi zahtijevalo od učitelja poštivanje određenih epidemioloških mjera. Prikazane su brojne dobrobiti glazbe na cjeloviti razvoj djeteta, među kojima se osobito ističe razvoj meta-glazbene svijesti djece, obogaćivanje meta-kognitivnih vještina i njihov transfer na druga područja. Cilj rada je prikazati relevantna i recentna istraživanja vezana uz provođenje glazbenih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi u vrijeme lockdown-a i pandemije Covid-19. Ističući pravo djece na glazbu u djetinjstvu, National Association for Music Education (NAfME) ukazuje da provođenje glazbenih aktivnosti s djecom treba biti imperativ bez obzira na način provođenja. Zaključeno je da unatoč nedostatcima online načina provođenja glazbenih aktivnosti takav način provođenja ima i neke prednosti. Aktivnim sudjelovanjem roditelja u glazbenim aktivnostima dolazi do razvoja njihovih glazbenih kompetencija te bolje povezanosti i suradnje s djecom. To nadalje rezultira većom učestalošću provođenja glazbenih aktivnosti u obiteljskom okruženju što ujedno doprinosi regulaciji emocija i mentalnom zdravlju kako kod djece tako i kod roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)