Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1200302

Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učitelja


Labak, Irena
Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učitelja // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 181-199 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1200302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učitelja
(Improving the metacognitive dimension of the learning how to learn competence in teachers)

Autori
Labak, Irena

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163 (2022), 1-2; 181-199

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
metakognicija ; kompetencije učitelja ; profesionalni razvoj ; stručno usavršavanje ;
(development of expertise ; metacognition ; professional development ; teacher competences)

Sažetak
Da bi učitelji razvili autonomnog učenika u procesu učenja, svoje poučavanje trebaju usmjeriti k usvajanju i primjeni metakognitivnog znanja i vještina. Smjernice za takvo poučavanje učitelji pronalaze u kurikulumu međupredmetne teme Učiti kako učiti, ali i u Okviru za vrednovanje procesa i ishoda učenja u osnovnoškolskome i srednjoškolskome obrazovanju. S obzirom na to da su navedeni dokumenti tek nedavno uvedeni u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, a učiteljima nedostaje znanja o metakogniciji, rad sugerira da način poučavanja koji zahtijeva od učenika primjenu metakognitivnog znanja i vještina treba biti okosnica psihološko- pedagoškog znanja učitelja i središnja tema stručnog usavršavanja učitelja. Rad također razmatra vrednovanje kao učenje kao pristup kojeg učitelji trebaju koristiti pri upravljanju poučavanjem i profesionalnim razvojem za razvoj metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Irena Labak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Labak, Irena
Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učitelja // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 181-199 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
Labak, I. (2022) Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učitelja. Napredak (Zagreb), 163 (1-2), 181-199.
@article{article, author = {Labak, Irena}, year = {2022}, pages = {181-199}, keywords = {metakognicija, kompetencije u\v{c}itelja, profesionalni razvoj, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, }, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Unaprje\djivanje metakognitivne dimenzije kompetencije u\v{c}iti kako u\v{c}iti kod u\v{c}itelja}, keyword = {metakognicija, kompetencije u\v{c}itelja, profesionalni razvoj, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, } }
@article{article, author = {Labak, Irena}, year = {2022}, pages = {181-199}, keywords = {development of expertise, metacognition, professional development, teacher competences}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Improving the metacognitive dimension of the learning how to learn competence in teachers}, keyword = {development of expertise, metacognition, professional development, teacher competences} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font