Pregled bibliografske jedinice broj: 1200302
Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učitelja
Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učitelja // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 181-199 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1200302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Unaprjeđivanje metakognitivne dimenzije kompetencije
učiti kako učiti kod učitelja
(Improving the metacognitive dimension of the
learning how to learn competence in teachers)
Autori
Labak, Irena
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163
(2022), 1-2;
181-199
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
metakognicija ; kompetencije učitelja ; profesionalni razvoj ; stručno usavršavanje ;
(development of expertise ; metacognition ; professional development ; teacher competences)
Sažetak
Da bi učitelji razvili autonomnog učenika u procesu učenja, svoje poučavanje trebaju usmjeriti k usvajanju i primjeni metakognitivnog znanja i vještina. Smjernice za takvo poučavanje učitelji pronalaze u kurikulumu međupredmetne teme Učiti kako učiti, ali i u Okviru za vrednovanje procesa i ishoda učenja u osnovnoškolskome i srednjoškolskome obrazovanju. S obzirom na to da su navedeni dokumenti tek nedavno uvedeni u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, a učiteljima nedostaje znanja o metakogniciji, rad sugerira da način poučavanja koji zahtijeva od učenika primjenu metakognitivnog znanja i vještina treba biti okosnica psihološko- pedagoškog znanja učitelja i središnja tema stručnog usavršavanja učitelja. Rad također razmatra vrednovanje kao učenje kao pristup kojeg učitelji trebaju koristiti pri upravljanju poučavanjem i profesionalnim razvojem za razvoj metakognitivne dimenzije kompetencije učiti kako učiti kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju
Profili:
Irena Labak
(autor)