Pregled bibliografske jedinice broj: 1200170
Podrška od strane roditelja i učitelja za uključenost djece u STEM obrazovanje
Podrška od strane roditelja i učitelja za uključenost djece u STEM obrazovanje // Varaždinski učitelj : digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 5 (2022), 9; 474-482 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1200170 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrška od strane roditelja i učitelja za
uključenost djece u STEM obrazovanje
(Support from parents and teachers for the inclusion
of children in STEM education)
Autori
Bešlić, Bruno ; Alajbeg, Anna
Izvornik
Varaždinski učitelj : digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje (2623-7237) 5
(2022), 9;
474-482
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
STEM ; STEM obrazovanje ; podrška roditelja ; podrška učitelja
(STEM ; STEM education ; parental support ; teacher support)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati i analizirati dobivaju li učenici sedmih i osmih razreda podršku od strane roditelja i/ili učitelja informatike i tehničke kulture za STEM područja. U istraživanju je sudjelovalo 100 učenika sedmih i osmih razreda iz osnovne škole Vjekoslava Paraća Solin. Korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Skala osnovnih informacija i Skala Roditeljska i/ili učiteljska podrška. Rezultatima istraživanjima utvrđeno je da se 32 % ispitanika slaže s tvrdnjom da ih učitelji informatike potiču na zanimanje za STEM-om, a 31 % ispitanika slaže se s tvrdnjom da ih učitelji tehničke kulture potiču na zanimanje za STEM-om. Utvrđeno je da najveću podršku za STEM učenici ne dobivaju od roditelja i učitelja, već su sami sebi najveća podrška (40 %). Učitelje informatike i tehničke kulture bi trebalo educirati i motivirati da prepoznaju važnost STEM područja i potaknu djecu u istome, ali i roditelje koji uz učitelje predstavljaju ključni faktor u odgoju i obrazovanju djeteta i mogu puno više doprinijeti kako u izvannastavnim tako i u izvanškolskim STEM aktivnostima svoga djeteta. To će pridonijeti i većem zadovoljstvu, ali i interesu učenika za STEM-om.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija