Pregled bibliografske jedinice broj: 1199964
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 9-24 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1199964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke
aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života
(Influence of logo-pedagogic education on some
aspects of teachers'professional and personal life)
Autori
Pahljina, Cvijeta : Miljković, Dubravka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163
(2022), 1-2;
9-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
logopedagogija ; logopedagoška škola ; pozitivna psihologija ; profesionalni identitet učitelja ; smisao posla ; smisao života ; zadovoljstvo poslom ; zadovoljstvo životom
(logopedagogy ; logopedagogical school ; positive psychology ; professional identity of teachers ; the meaning of work ; the meaning of life ; work satisfaction ; life satisfaction)
Sažetak
Na postavkama logoterapije Viktora Frankla, kojom on vraća duhovnu dimenziju predodžbi o čovjeku, razvija se logopedagogija: logoterapija primijenjena u pedagogiji, odnosno u procesu odgoja i obrazovanja. S druge strane, od početka novog milenija počinje se razvijati pozitivna psihologija koja stavlja naglasak na istraživanja pozitivnih ljudskih strana i optimalno ljudsko funkcioniranje. Cilj provedenog istraživanja bio je odgovoriti na pitanje može li se logopedagoškom edukacijom utjecati na doživljaj poboljšanja profesionalnog identiteta kod učitelja, doživljaj povećanja smisla i zadovoljstva poslom i doživljaj povećanja smisla i zadovoljstva životom. Istraživanje je provedeno na šest grupa učitelja iz šest zagrebačkih osnovnih škola od kojih su tri bile eksperimentalne i tri kontrolne. Između dvaju mjerenja učitelji eksperimentalnih grupa prošli su edukaciju iz logopedagogije u trajanju od 20 sati. Dobiveni rezultati pokazuju da su učitelji eksperimentalne skupine u ponovljenom mjerenju u većoj mjeri pronalazili sreću u smislenom životu, imali izraženiji profesionalni identitet, svoj su posao doživljavali smislenijim, smislenijim su percipirali svoj život, pronalazili su više izvora smisla te općenito bili zadovoljniji poslom u odnosu na učitelje kontrolne skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- ERIC: Educational Resources Information
- Sociological Abstracts
- ERIH Plus
- EBSCO Education Source
- Sociology Collection
- Social Science Preminum Collection