Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1199964

Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života


Pahljina, Cvijeta : Miljković, Dubravka
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 9-24 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1199964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života
(Influence of logo-pedagogic education on some aspects of teachers'professional and personal life)

Autori
Pahljina, Cvijeta : Miljković, Dubravka

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163 (2022), 1-2; 9-24

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
logopedagogija ; logopedagoška škola ; pozitivna psihologija ; profesionalni identitet učitelja ; smisao posla ; smisao života ; zadovoljstvo poslom ; zadovoljstvo životom
(logopedagogy ; logopedagogical school ; positive psychology ; professional identity of teachers ; the meaning of work ; the meaning of life ; work satisfaction ; life satisfaction)

Sažetak
Na postavkama logoterapije Viktora Frankla, kojom on vraća duhovnu dimenziju predodžbi o čovjeku, razvija se logopedagogija: logoterapija primijenjena u pedagogiji, odnosno u procesu odgoja i obrazovanja. S druge strane, od početka novog milenija počinje se razvijati pozitivna psihologija koja stavlja naglasak na istraživanja pozitivnih ljudskih strana i optimalno ljudsko funkcioniranje. Cilj provedenog istraživanja bio je odgovoriti na pitanje može li se logopedagoškom edukacijom utjecati na doživljaj poboljšanja profesionalnog identiteta kod učitelja, doživljaj povećanja smisla i zadovoljstva poslom i doživljaj povećanja smisla i zadovoljstva životom. Istraživanje je provedeno na šest grupa učitelja iz šest zagrebačkih osnovnih škola od kojih su tri bile eksperimentalne i tri kontrolne. Između dvaju mjerenja učitelji eksperimentalnih grupa prošli su edukaciju iz logopedagogije u trajanju od 20 sati. Dobiveni rezultati pokazuju da su učitelji eksperimentalne skupine u ponovljenom mjerenju u većoj mjeri pronalazili sreću u smislenom životu, imali izraženiji profesionalni identitet, svoj su posao doživljavali smislenijim, smislenijim su percipirali svoj život, pronalazili su više izvora smisla te općenito bili zadovoljniji poslom u odnosu na učitelje kontrolne skupine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina, Cvijeta : Miljković, Dubravka
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 9-24 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Pahljina, Cvijeta : Miljković, Dubravka (2022) Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života. Napredak (Zagreb), 163 (1-2), 9-24.
@article{article, year = {2022}, pages = {9-24}, keywords = {logopedagogija, logopedago\v{s}ka \v{s}kola, pozitivna psihologija, profesionalni identitet u\v{c}itelja, smisao posla, smisao \v{z}ivota, zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo \v{z}ivotom}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Utjecaj logopedago\v{s}ke edukacije u\v{c}itelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog \v{z}ivota}, keyword = {logopedagogija, logopedago\v{s}ka \v{s}kola, pozitivna psihologija, profesionalni identitet u\v{c}itelja, smisao posla, smisao \v{z}ivota, zadovoljstvo poslom, zadovoljstvo \v{z}ivotom} }
@article{article, year = {2022}, pages = {9-24}, keywords = {logopedagogy, logopedagogical school, positive psychology, professional identity of teachers, the meaning of work, the meaning of life, work satisfaction, life satisfaction}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Influence of logo-pedagogic education on some aspects of teachers'professional and personal life}, keyword = {logopedagogy, logopedagogical school, positive psychology, professional identity of teachers, the meaning of work, the meaning of life, work satisfaction, life satisfaction} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • ERIC: Educational Resources Information
  • Sociological Abstracts
  • ERIH Plus
  • EBSCO Education Source
  • Sociology Collection
  • Social Science Preminum Collection





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font