Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1199953

Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore


Kostanjevac, Domagoj
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore // Jezik u digitalnom okruženju / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 257-280 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1199953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore
(How to do business when in politics: conceptual metaphor POLITICS IS BUSINESS in Croatian parliamentary elections campaigns)

Autori
Kostanjevac, Domagoj

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Jezik u digitalnom okruženju / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022, 257-280

ISBN
978-953-7494-03-2

Skup
35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku: Jezik u digitalnom okruženju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.09.2021. - 11.09.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
konceptualna metafora ; izbori ; metafora POSLA ; stupanj konceptualnog statusa
(conceptual metaphor ; elections ; BUSINESS metaphor ; degree of conceptual status)

Sažetak
Političari često rabe metafore kako bi izrazili svoje ideološke namjere. Cilj je ovog rada istražiti podmetafore metafore POLITIKA JE POSAO i njihove učinke u suvremenom hrvatskom političkom diskursu na primjeru predizbornih kampanja za parlamentarne izbore 2016. i 2020. Metodologija primijenjena u radu temelji se na teoriji konceptualne metafore, MIP-metodi i u jednom dijelu na kritičkoj analizi metafore. Na temelju 189 pojavnica 46 različitih metaforičkih izraza pronađene su sljedeće podmetafore: POLITIKA JE TRGOVINA, IZBORI SU TRGOVINA, STVARANJE KOALICIJE JE TRGOVINA, POLITIČKI DOGOVORI SU POSLOVNI DOGOVORI, POLITIKA JE STJECANJE KAPITALA, IZBORI SU STJECANJE KAPITALA, STRANKA JE TVRTKA, POLITIKA JE MARKETING i IZBORI SU DRAŽBA. Iste se podmetafore rabe u obje kampanje. Međutim, podmetafore se međusobno razlikuju po stupnju njihova konceptualnog statusa. Njima se postiže opći učinak stvaranja negativnog prikaza politike, a neki su od pojedinačnih učinaka uvjeravanje glasača da glasaju za određenu stranku i negativan prikaz političkih protivnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Domagoj Kostanjevac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kostanjevac, Domagoj
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore // Jezik u digitalnom okruženju / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 257-280 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kostanjevac, D. (2022) Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore. U: Glušac, M. & Mikić Čolić, A. (ur.)Jezik u digitalnom okruženju.
@article{article, author = {Kostanjevac, Domagoj}, year = {2022}, pages = {257-280}, keywords = {konceptualna metafora, izbori, metafora POSLA, stupanj konceptualnog statusa}, isbn = {978-953-7494-03-2}, title = {Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore}, keyword = {konceptualna metafora, izbori, metafora POSLA, stupanj konceptualnog statusa}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kostanjevac, Domagoj}, year = {2022}, pages = {257-280}, keywords = {conceptual metaphor, elections, BUSINESS metaphor, degree of conceptual status}, isbn = {978-953-7494-03-2}, title = {How to do business when in politics: conceptual metaphor POLITICS IS BUSINESS in Croatian parliamentary elections campaigns}, keyword = {conceptual metaphor, elections, BUSINESS metaphor, degree of conceptual status}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font