Pregled bibliografske jedinice broj: 1199953
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore // Jezik u digitalnom okruženju / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 257-280 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1199953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna
metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim
kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore
(How to do business when in politics: conceptual
metaphor POLITICS IS BUSINESS in Croatian
parliamentary elections campaigns)
Autori
Kostanjevac, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik u digitalnom okruženju
/ Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022, 257-280
ISBN
978-953-7494-03-2
Skup
35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku: Jezik u digitalnom okruženju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konceptualna metafora ; izbori ; metafora POSLA ; stupanj konceptualnog statusa
(conceptual metaphor ; elections ; BUSINESS metaphor ; degree of conceptual status)
Sažetak
Političari često rabe metafore kako bi izrazili svoje ideološke namjere. Cilj je ovog rada istražiti podmetafore metafore POLITIKA JE POSAO i njihove učinke u suvremenom hrvatskom političkom diskursu na primjeru predizbornih kampanja za parlamentarne izbore 2016. i 2020. Metodologija primijenjena u radu temelji se na teoriji konceptualne metafore, MIP-metodi i u jednom dijelu na kritičkoj analizi metafore. Na temelju 189 pojavnica 46 različitih metaforičkih izraza pronađene su sljedeće podmetafore: POLITIKA JE TRGOVINA, IZBORI SU TRGOVINA, STVARANJE KOALICIJE JE TRGOVINA, POLITIČKI DOGOVORI SU POSLOVNI DOGOVORI, POLITIKA JE STJECANJE KAPITALA, IZBORI SU STJECANJE KAPITALA, STRANKA JE TVRTKA, POLITIKA JE MARKETING i IZBORI SU DRAŽBA. Iste se podmetafore rabe u obje kampanje. Međutim, podmetafore se međusobno razlikuju po stupnju njihova konceptualnog statusa. Njima se postiže opći učinak stvaranja negativnog prikaza politike, a neki su od pojedinačnih učinaka uvjeravanje glasača da glasaju za određenu stranku i negativan prikaz političkih protivnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija