Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1199519

Tko je/što je učitelj/ica? Promišljanja Milana Polića


Krznar, Tomislav
Tko je/što je učitelj/ica? Promišljanja Milana Polića // Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 47-47 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1199519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tko je/što je učitelj/ica? Promišljanja Milana Polića
(Who is a teacher? Reflections of Milan Polić)

Autori
Krznar, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

ISBN
987-953-164-205-7

Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Učiteljstvo, filozofija, Milan Polić
(Education, philosophy, Milan Polić)

Sažetak
U ovom izlaganju nastojat ćemo prikazati temeljne misli hrvatskog filozofa Milana Polića (1946.–2015.) o problematici učiteljstva i ulozi učiteljske profesije u društvu. Polić je dio svog radnog vijeka proveo kao srednjoškolski nastavnik, a dio kao sveučilišni nastavnik na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je ustrajno radio na problematici filozofije odgoja s posebnim naglaskom na implementaciju tih sadržaja u nastavi učiteljskih studija. Njegov pristup problematici naznačenoj u naslovu ovog izlaganja može se gledati iz nekoliko kutova, pa ćemo i mi naše izlaganje usmjeriti osvjetljavanju tih problema. Potrebno je stoga: (1) ponovo promisliti koja je uloga filozofije u životu čovjeka, (2) postaviti pitanje koja je uloga filozofije odgoja u programima učiteljskih studija, (3) ocrtati uvid da je esencija obrazovanja upravo borba protiv manipulacije, a filozofija tu mora odigrati ključnu ulogu, (4) naznačiti što rukovodi učitelja/ icu u profesionalnom djelovanju i kako osoba učitelja/ice korespondira s društvenim zahtjevima vremena u kojem djeluje, te posljednje (5) treba, na tragu Polićevih promišljanja, postaviti pitanje šutnje u učiteljskom radu, kao snažnog »alata« odgojnog djelovanja, no istovremeno i pitanje imperativa jasnog i nepokolebljivog govora o važnosti učiteljske profesije za društvo. U ovom izlaganju nastojat ćemo dati temeljne obrise Polićevih promišljanja ovih tema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Krznar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krznar, Tomislav
Tko je/što je učitelj/ica? Promišljanja Milana Polića // Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 47-47 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Krznar, T. (2019) Tko je/što je učitelj/ica? Promišljanja Milana Polića. U: Jurić, H. & Krznar, T. (ur.)Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola.
@article{article, author = {Krznar, Tomislav}, year = {2019}, pages = {47-47}, keywords = {U\v{c}iteljstvo, filozofija, Milan Poli\'{c}}, isbn = {987-953-164-205-7}, title = {Tko je/\v{s}to je u\v{c}itelj/ica? Promi\v{s}ljanja Milana Poli\'{c}a}, keyword = {U\v{c}iteljstvo, filozofija, Milan Poli\'{c}}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Krznar, Tomislav}, year = {2019}, pages = {47-47}, keywords = {Education, philosophy, Milan Poli\'{c}}, isbn = {987-953-164-205-7}, title = {Who is a teacher? Reflections of Milan Poli\'{c}}, keyword = {Education, philosophy, Milan Poli\'{c}}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font