Pregled bibliografske jedinice broj: 1199519
Tko je/što je učitelj/ica? Promišljanja Milana Polića
Tko je/što je učitelj/ica? Promišljanja Milana Polića // Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 47-47 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1199519 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tko je/što je učitelj/ica?
Promišljanja Milana Polića
(Who is a teacher?
Reflections of Milan Polić)
Autori
Krznar, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
987-953-164-205-7
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Učiteljstvo, filozofija, Milan Polić
(Education, philosophy, Milan Polić)
Sažetak
U ovom izlaganju nastojat ćemo prikazati temeljne misli hrvatskog filozofa Milana Polića (1946.–2015.) o problematici učiteljstva i ulozi učiteljske profesije u društvu. Polić je dio svog radnog vijeka proveo kao srednjoškolski nastavnik, a dio kao sveučilišni nastavnik na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje je ustrajno radio na problematici filozofije odgoja s posebnim naglaskom na implementaciju tih sadržaja u nastavi učiteljskih studija. Njegov pristup problematici naznačenoj u naslovu ovog izlaganja može se gledati iz nekoliko kutova, pa ćemo i mi naše izlaganje usmjeriti osvjetljavanju tih problema. Potrebno je stoga: (1) ponovo promisliti koja je uloga filozofije u životu čovjeka, (2) postaviti pitanje koja je uloga filozofije odgoja u programima učiteljskih studija, (3) ocrtati uvid da je esencija obrazovanja upravo borba protiv manipulacije, a filozofija tu mora odigrati ključnu ulogu, (4) naznačiti što rukovodi učitelja/ icu u profesionalnom djelovanju i kako osoba učitelja/ice korespondira s društvenim zahtjevima vremena u kojem djeluje, te posljednje (5) treba, na tragu Polićevih promišljanja, postaviti pitanje šutnje u učiteljskom radu, kao snažnog »alata« odgojnog djelovanja, no istovremeno i pitanje imperativa jasnog i nepokolebljivog govora o važnosti učiteljske profesije za društvo. U ovom izlaganju nastojat ćemo dati temeljne obrise Polićevih promišljanja ovih tema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija