Pregled bibliografske jedinice broj: 1199476
Arheologija kao znanost i materijalna kulturna baština u hrvatskom školskom kurikulumu
Arheologija kao znanost i materijalna kulturna baština u hrvatskom školskom kurikulumu // Obavijesti - Hrvatsko arheološko društvo, LIII (2021), 9-26 (nije recenziran, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1199476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arheologija kao znanost i materijalna kulturna
baština u hrvatskom školskom kurikulumu
(Archeology as a science and material cultural
heritage in the Croatian school curriculum)
Autori
Bertol Stipetić, Anja, Balen, Jacqueline
Izvornik
Obavijesti - Hrvatsko arheološko društvo (0352-177X) LIII
(2021);
9-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
Kulturna baština, kulturno dobro, arheologija, Nacionalni okvirni kurikulum, predškolski odgoj i obrazovanje, priroda i društvo, povijest, geografija, hrvatski jezik, likovna kultura, likovna umjetnost, strukovno obrazovanje, umjetničko obrazovanje, Arheološki susreti
(Cultural heritage, cultural property, archeology, National Framework Curriculum, preschool education, nature and society, history, geography, Croatian language, fine arts, fine arts, professional education, art education, Archaeological Encounter)
Sažetak
U ovom radu bavit ćemo se problemima zastupljenosti arheologije kao znanosti, ali i kao dijela materijalne kulturne baštine te sveukupne materijalne kulturne baštine u kurikulumu osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Međutim, na prvome mjestu potrebno je rasvijetliti pojmove kulturna baština, kulturno dobro i arheologija, a potom analizirati njihovu zastupljenost u nacionalnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te u kurikulumima nastavnih predmeta priroda i društvo, povijest, geografija, hrvatski jezik, likovna kultura, likovna umjetnost te kurikulumima za strukovno i umjetničko obrazovanje. Razrađen će biti i problem zastupljenosti, prvenstveno arheologije kao znanosti, ali i kulturne baštine u nastavnim krikulumima te posljedično i u udžbenicima osnovnih škola i gimnazija u Republici Hrvatskoj. Naposljetku, bit će naveden primjer uvođenja arheologije kao izvannastavne školske aktivnosti putem programa Arheološki susreti kojeg provodi Arheološki muzej u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arheologija