Pregled bibliografske jedinice broj: 1199426
Josip (Giuseppe) Raffaelli (1767. – 1843.): Kyrie, Gloria e Credo a due voci con Versetti con Orchestra. Transkripcija rukopisa u suvremeni notni zapis
Josip (Giuseppe) Raffaelli (1767. – 1843.): Kyrie, Gloria e Credo a due voci con Versetti con Orchestra. Transkripcija rukopisa u suvremeni notni zapis, 2021., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija, Split
CROSBI ID: 1199426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Josip (Giuseppe) Raffaelli (1767. – 1843.): Kyrie,
Gloria e Credo a due voci con Versetti con
Orchestra. Transkripcija rukopisa u suvremeni
notni zapis
(Josip (Giuseppe) Raffaelli (1767 – 1843): Kyrie,
Gloria e Credo a due voci con Versetti con
Orchestra. Transcription of manuscript into
contemporary musical notation)
Autori
Tolić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija
Mjesto
Split
Datum
14.06
Godina
2021
Stranica
249
Mentor
Tomić Ferić, Ivana
Neposredni voditelj
Milošević Carić, Maja
Ključne riječi
Josip Raffaelli, Kaptolski arhiv, Hvar, 19. stoljeće, transkripcija
(Giuseppe Raffaelli, Cathedral Chapter Archives, Hvar, 19th century, transcription)
Sažetak
Među muzikalijama pohranjenim u Kaptolskom arhivu u Hvaru pod naslovom "Kyrie, Gloria e Credo a due voci" nalazi se novootkriveno djelo Josipa Raffaellija koji je ostavio neizbrisiv trag u glazbenoj kulturi Hvara kao skladatelj, zborovođa i orguljaš. Djelo je u izvornom obliku sačuvano u u partituri i sveščićima te predstavlja „živo“ svjedočanstvo bogate sakralne umjetničke glazbene baštine otoka Hvara u prvoj polovici 19. stoljeća. Ovaj magistarski rad koncipiran je u pet dijelova. U prvom, uvodnom dijelu, predstavljen je predmet istraživanja, izneseni su cilj i svrha rada te navedena dosadašnja istraživanja. U drugom dijelu iznesen je društveno-povijesni kontekst te životni i stvaralački put J. Raffaellija. Kroz povijesni okvir razmotreno je glazbeno nasljeđe te europski krugovi i događanja u glazbi. Treći dio predstavlja materijalni opis izvornikâ, notografske bilješke i kratku formalnu analizu djela. Analiza obuhvaća okolnosti nastanka, formalne i stilske karakteristike, funkcionalnost i sadržaj glazbenog djela, karakteristiku melodije, ritma, harmonije i osebujnosti svih glazbenih sredstava (dinamika, artikulacija). Zaključci o skladateljskoj gestici i osebujnostima stila generalizirani su u četvrtom, zaključnom dijelu. Donesen je zaključak o mjestu i značenju promatranog djela na hrvatskoj sveukupnoj glazbeno-povijesnoj sceni. Naposljetku, radu se prilaže partitura u transkripciji iz rukopisa u suvremeno notno pismo. Prilikom procesa transkripcije ustrajalo se na tome da konačni prijepis bude što vjerniji rukopisnim originalima kako bi se djelo na što autentičniji način približilo stručnoj javnosti i suvremenoj glazbenoj praksi. Priložena partitura nastala je sjedinjenjem dvaju rukopisnih izvornikâ. Osnovno polazište u prijepisu bila je vokalno- instrumentalna partitura za koju se vjeruje da je skladateljev autograf, a dionički zapisi konzultirani su u trenutcima stanovitih nejasnoća suočenih u partituri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split