Pregled bibliografske jedinice broj: 1199354
Integriranost elemenata zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda
Integriranost elemenata zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 73 (2022), 3; 433-458 doi:10.32910/ep.73.3.5 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1199354 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integriranost elemenata zemlje podrijetla u identitet
marke proizvoda
(Country of Origin Attributes Integration into a
Product's Brand Identity)
Autori
Krupka, Zoran ; Marinić, Milena
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 73
(2022), 3;
433-458
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zemlja podrijetla, identitet marke, imidž zemlje
(country of origin, brand identity, country image)
Sažetak
Osnovna svrha ovog rada je istražiti razlike u stupnju integriranosti obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda ovisno o stupnju razvijenosti zemlje podrijetla te jačini imidža koju ta zemlja ima kao zemlja podrijetla za određenu kategoriju proizvoda. Istraživanje je provedeno u dvije faze. U prvoj fazi napravljena je kontekstualna analiza integriranosti obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda krajnje potrošnje odabranih hrvatskih i talijanskih poduzeća (ukupno 62 analizirane marke). Druga faza istraživanja obuhvaćala je kvantitativno istraživanje na 240 ispitanika pomoću visoko strukturiranog upitnika o prepoznatljivosti integriranih obilježja zemlje podrijetla u identitetu marki proizvoda. Glavni rezultati istraživanja su: a) niti u primjeru hrvatskih niti u primjeru talijanskih marki nije vidljiva sustavna integracija obilježja zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda ; b) najveća integriranost je u kategoriji hrana i piće ; c) obilježja zemlje podrijetla najviše se integriraju u naziv marke i ambalažu kao elemente marke koji su najviše vidljivi krajnjem potrošaču ; d) zemlje s jačim imidžom imaju veću razinu integracije obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda krajnje potrošnje ; i e) ispitanici prepoznaju obilježja zemlje podrijetla integrirane u marku proizvoda. Rezultati imaju implikacije kako na mikro tako i na makro razini upravljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit