Pregled bibliografske jedinice broj: 1199209
Motivacija učenika za učenje fizike
Motivacija učenika za učenje fizike // Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice" / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 24-25 (predavanje, recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1199209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija učenika za učenje fizike
(Students motivation to learn physics)
Autori
Jelovica, Lejla ; Erceg, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
motivacija ; učenje ; fizika
(motivation, learning, physics)
Sažetak
Posljednjih nekoliko godina istraživači su pokazali ponovni interes za uspjeh u učenju. Naročito su na polju obrazovne psihologije provedena mnoga istraživanja kako bi se analiziralo kako na učenje i postignuća utječu motivacijski i kognitivni čimbenici (Krapp, 1999). Studije proceduralnog i konceptualnog učenja obično su usredotočene na uključene kognitivne procese, manje se pažnje posvećuje motivaciji učenika. Istraživanje motivacije uspostavilo je vezu s općim, školskim postignućima (Boden et al., 2017). Kako je fizika jedan od predmeta za koji su učenici najmanje zainteresirani uglavnom zbog njene nerazumljivosti, težine, povezanosti s matematikom te apstraktnosti (Jokić, 2013), jedan od glavnih ciljeva je postao identificiranje i bolje razumijevanje učeničkih problema prilikom učenja fizike. Prema Ćosiću (2015), u Hrvatskoj samo manjina učenika smatra fiziku interesantnom i zanimljivom, i vrlo malo ih je spremno studirati ju. Stoga je bitno sustavno raditi na motiviranju i poticanju osnovnoškolaca i srednjoškolaca za učenje fizike te razvijati pozitivan stav prema ovom nastavnom predmetu. Kako bismo odredili što je za učenike motivacija i koje sredstvo motivacije ili poticaja najbolje djeluje na učenje, provedeno je anketno istraživanje na dvadeset osam učenika sedmog razreda osnovne škole. U ovom radu raspravljamo o rezultatima navedene ankete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci