Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1199074

Učenje fizike temeljeno na istraživanju


Jelovica, Lejla; Erceg, Nataša
Učenje fizike temeljeno na istraživanju // Zbornik radova - 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama / Radulović, Slavoljub (ur.).
Aleksinac, 2022. str. 199-200 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1199074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenje fizike temeljeno na istraživanju
(Research-based learning of physics)

Autori
Jelovica, Lejla ; Erceg, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik radova - 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama / Radulović, Slavoljub - Aleksinac, 2022, 199-200

Skup
9. međunarodna konferencija o nastavi fizike u srednjim školama

Mjesto i datum
Aleksinac, Srbija, 08.04.2022. - 10.04.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učenje ; istraživanje ; konceptualno znanje
(learning, research, conceptual knowledge)

Sažetak
Učenje fizike temeljeno na istraživanju obrazovna je strategija u kojoj učenici slijede metode i prakse proučavanja prirode slične onima koje koriste znanstvenici kako bi konstruirali svoje znanje. Spomenuto učenje je postupak otkrivanja nove uzročno-posljedične veze, s tim da učenik formulira hipoteze i testira ih provodeći eksperimente. Nadalje, istraživanjem u nastavi učenici predviđaju, grade modele, provode kontrolu varijabla, opisuju, usustavljuju opažanja i rezultate mjerenja te predstavljaju iste svojim vršnjacima. Na ovaj način se potiče aktivno i odgovorno sudjelovanje učenika u otkrivanju njima dotad nepoznatog znanja. Ovakvim interaktivnim angažmanom oni uviđaju važnost istraživanja za razvoj znanosti i za izgradnju vlastitih stavova o pojavama koje opažaju. Ti stavovi rezultiraju trajnim konceptualnim znanjem koje je temelj za razvoj vještina zaključivanja, stjecanje bolje strukture znanja i kvalitetnijih strategija rješavanja problema te povezivanju fizike sa stvarnim svijetom. U radu dajemo primjer metodički oblikovane laboratorijske vježbe iz dinamike, za učenje temeljeno na istraživanju. Vježba je izvedena na Subotnjem jutru uz fiziku, popularizacijskom projektu Odjela za fiziku, Sveučilišta u Rijeci.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci

Profili:

Avatar Url Lejla Jelovica (autor)

Avatar Url Nataša Erceg (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Jelovica, Lejla; Erceg, Nataša
Učenje fizike temeljeno na istraživanju // Zbornik radova - 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama / Radulović, Slavoljub (ur.).
Aleksinac, 2022. str. 199-200 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Jelovica, L. & Erceg, N. (2022) Učenje fizike temeljeno na istraživanju. U: Radulović, S. (ur.)Zbornik radova - 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama.
@article{article, author = {Jelovica, Lejla and Erceg, Nata\v{s}a}, editor = {Radulovi\'{c}, S.}, year = {2022}, pages = {199-200}, keywords = {u\v{c}enje, istra\v{z}ivanje, konceptualno znanje}, title = {U\v{c}enje fizike temeljeno na istra\v{z}ivanju}, keyword = {u\v{c}enje, istra\v{z}ivanje, konceptualno znanje}, publisherplace = {Aleksinac, Srbija} }
@article{article, author = {Jelovica, Lejla and Erceg, Nata\v{s}a}, editor = {Radulovi\'{c}, S.}, year = {2022}, pages = {199-200}, keywords = {learning, research, conceptual knowledge}, title = {Research-based learning of physics}, keyword = {learning, research, conceptual knowledge}, publisherplace = {Aleksinac, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font