Pregled bibliografske jedinice broj: 1199074
Učenje fizike temeljeno na istraživanju
Učenje fizike temeljeno na istraživanju // Zbornik radova - 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama / Radulović, Slavoljub (ur.).
Aleksinac, 2022. str. 199-200 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1199074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje fizike temeljeno na istraživanju
(Research-based learning of physics)
Autori
Jelovica, Lejla ; Erceg, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova - 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama
/ Radulović, Slavoljub - Aleksinac, 2022, 199-200
Skup
9. međunarodna konferencija o nastavi fizike u srednjim školama
Mjesto i datum
Aleksinac, Srbija, 08.04.2022. - 10.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenje ; istraživanje ; konceptualno znanje
(learning, research, conceptual knowledge)
Sažetak
Učenje fizike temeljeno na istraživanju obrazovna je strategija u kojoj učenici slijede metode i prakse proučavanja prirode slične onima koje koriste znanstvenici kako bi konstruirali svoje znanje. Spomenuto učenje je postupak otkrivanja nove uzročno-posljedične veze, s tim da učenik formulira hipoteze i testira ih provodeći eksperimente. Nadalje, istraživanjem u nastavi učenici predviđaju, grade modele, provode kontrolu varijabla, opisuju, usustavljuju opažanja i rezultate mjerenja te predstavljaju iste svojim vršnjacima. Na ovaj način se potiče aktivno i odgovorno sudjelovanje učenika u otkrivanju njima dotad nepoznatog znanja. Ovakvim interaktivnim angažmanom oni uviđaju važnost istraživanja za razvoj znanosti i za izgradnju vlastitih stavova o pojavama koje opažaju. Ti stavovi rezultiraju trajnim konceptualnim znanjem koje je temelj za razvoj vještina zaključivanja, stjecanje bolje strukture znanja i kvalitetnijih strategija rješavanja problema te povezivanju fizike sa stvarnim svijetom. U radu dajemo primjer metodički oblikovane laboratorijske vježbe iz dinamike, za učenje temeljeno na istraživanju. Vježba je izvedena na Subotnjem jutru uz fiziku, popularizacijskom projektu Odjela za fiziku, Sveučilišta u Rijeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci