Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1198933

Korištenje digitalne tehnologije i emocije postignuća učenika na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta


Stilin, Dora; Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Korištenje digitalne tehnologije i emocije postignuća učenika na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta // 23. Dani psihologije u Zadru: međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka = 23rd Psychology Days in Zadar: International Scientific Psychology Conference: book of abstracts / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 132-132 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1198933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korištenje digitalne tehnologije i emocije postignuća učenika na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta
(Digital technology use and students' achievement emotions in science and mathematics classes)

Autori
Stilin, Dora ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru: međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka = 23rd Psychology Days in Zadar: International Scientific Psychology Conference: book of abstracts / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022, 132-132

Skup
23. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
digitalna tehnologija ; emocije postignuća ; percepcija kompetentnosti ; percepcija važnosti i zanimljivosti ; prirodoslovno-matematički predmeti
(digital technology ; achievement emotions ; perceived competence ; perceived importance and interestingness ; science subjects)

Sažetak
Cilj je ovog rada bio ispitati učinke korištenja digitalne tehnologije u aktivnostima povezanim sa školom i školskim zadacima na doživljavanje emocija postignuća učenika srednjih škola na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta. Također, cilj je istraživanja bio i ispitati medijacijsku ulogu učeničkih procjena vlastite kompetentnosti te važnosti i zanimljivosti prirodoslovno-matematičkih predmeta u odnosu između korištenja digitalne tehnologije i ispitanih emocija postignuća. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku učenika prvih i drugih razreda iz 50 srednjih škola (N = 1476, 54.9 % djevojaka) koje su sudjelovale u projektu "eŠkole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)" (CARNET), primjenom online upitnika. Pored procjene učestalosti različitih aktivnosti koje uključuju digitalnu tehnologiju u kontekstu školskih obveza, učenici su procijenili važnost i zanimljivost matematike, fizike, kemije i biologije, kao i vlastitu kompetentnost u ovim predmetima te doživljavanje emocija dosade, uživanja, anksioznosti i ponosa na nastavi iz navedenih predmeta. Rezultati medijacijskih analiza su pokazali da je učestalije korištenje digitalne tehnologije za potrebe škole izravno povezano s doživljavanjem viših razina uživanja, anksioznosti i ponosa na nastavi prirodoslovno-matematičkih predmeta. Izravni učinak korištenja digitalne tehnologije na doživljavanje emocije dosade nije se pokazao značajnim, ali su utvrđeni značajni posredni učinci svih ispitanih medijacijskih varijabli na doživljavanje ove emocije. Učenici koji iskazuju višu percepciju važnosti i zanimljivosti prirodoslovno-matematičkih predmeta i koji se procjenjuju kompetentnijima u ovom području, doživljavaju manje dosade na nastavi iz ovih predmeta. Također, utvrđeni su i povoljni posredni učinci percepcije kompetentnosti u odnosu između korištenja digitalne tehnologije i emocija uživanja, anksioznosti i ponosa, kao i povoljni posredni učinci percepcije zanimljivosti prirodoslovnomatematičkih predmeta u odnosu između korištenja tehnologije i emocije uživanja. Istraživanje je pokazalo da su kognitivne procjene učenika važne odrednice emocija koje doživljavaju u obrazovnom okruženju te dobiveni rezultati doprinose razumijevanju mehanizama u osnovi povezanosti korištenja digitalne tehnologije i emocija postignuća u području prirodoslovno- matematičkih predmeta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-durstv-18-191 - Osobne i kontekstualne odrednice učenja i poučavanja različitih uzrasnih skupina (Kolić-Vehovec, Svjetlana, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

psihologija.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Stilin, Dora; Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Korištenje digitalne tehnologije i emocije postignuća učenika na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta // 23. Dani psihologije u Zadru: međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka = 23rd Psychology Days in Zadar: International Scientific Psychology Conference: book of abstracts / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 132-132 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Stilin, D., Pahljina-Reinić, R., Rončević Zubković, B. & Kolić-Vehovec, S. (2022) Korištenje digitalne tehnologije i emocije postignuća učenika na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta. U: Tucak Junaković, I., Macuka, I. & Tokić, A. (ur.)23. Dani psihologije u Zadru: međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka = 23rd Psychology Days in Zadar: International Scientific Psychology Conference: book of abstracts.
@article{article, author = {Stilin, Dora and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2022}, pages = {132-132}, keywords = {digitalna tehnologija, emocije postignu\'{c}a, percepcija kompetentnosti, percepcija va\v{z}nosti i zanimljivosti, prirodoslovno-matemati\v{c}ki predmeti}, title = {Kori\v{s}tenje digitalne tehnologije i emocije postignu\'{c}a u\v{c}enika na nastavi prirodoslovno- matemati\v{c}kih predmeta}, keyword = {digitalna tehnologija, emocije postignu\'{c}a, percepcija kompetentnosti, percepcija va\v{z}nosti i zanimljivosti, prirodoslovno-matemati\v{c}ki predmeti}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Stilin, Dora and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2022}, pages = {132-132}, keywords = {digital technology, achievement emotions, perceived competence, perceived importance and interestingness, science subjects}, title = {Digital technology use and students' achievement emotions in science and mathematics classes}, keyword = {digital technology, achievement emotions, perceived competence, perceived importance and interestingness, science subjects}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font