Pregled bibliografske jedinice broj: 1198856
Strategija upravljanja kreditnim rizikom te njen utjecaj na broj ovršnih postupaka pravne osobe
Strategija upravljanja kreditnim rizikom te njen utjecaj na broj ovršnih postupaka pravne osobe // Pravni letopis 2018, Znanstvena revija Inštituta za primerjalno pravo pri Pravni fakulteti v Ljubljani, 1 (2018), 1; 93-116 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1198856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategija upravljanja kreditnim
rizikom te njen utjecaj na broj
ovršnih postupaka pravne
osobe
(Credit Risk Management Strategy and Its Influence
on the Number of Execution Proceedings against
Legal Persons)
Autori
Starčević, Krešimir ; Bačić, Ana
Izvornik
Pravni letopis 2018, Znanstvena revija Inštituta za primerjalno pravo pri Pravni fakulteti v Ljubljani (1855-5861) 1
(2018), 1;
93-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kreditni rizik, ovršni postupci, naplata potraživanja
(credit risk, execution proceedings, claims collection)
Sažetak
U današnje vrijeme iznimno brze razmjene dobara i usluga te svakodnevno velikog broja izvršenih transakcija, redovita i pravodobna naplata potraživanja postaje imperativ za gospodarstvenike. Štoviše, uredna naplata potraživanja postaje preduvjet kako bi pravna osoba koja sudjeluje na tržištu, mogla obavljati svoju temeljnu poslovnu djelatnost. U protekloj godini svjedočili smo krahu najvećeg koncerna na ovim prostorima, Agrokora d.d., koji je zamalo povukao za sobom i tisuće drugih manjih ili većih gospodarstvenika koji su, u velikom dijelu, bili ovisni o Agrokoru. Na sreću, državnom intervencijom, izbjegnut je takav scenarij, ali ostaje pitanje zašto se to dogodilo te još važnije, kako izbjeći da se to više ne dogodi u budućnosti. Kvalitetan zakonski temelj u trgovačkom pravu, kao i zakonska rješenja insolvencijskog prava svakako su nužna pretpostavka kako se velike kompanije ne bi na tržištu ponašale svojevoljno i monopolistički. Odredbe o rokovima plaćanja, o poštenoj odnosno nepoštenoj trgovačkoj praksi, o zaštiti tržišnog natjecanja te propisane sankcije za one gospodarstvenike koji se takvih odredaba ne pridržavaju, odnosno koje ih krše, svakako jesu bitan korigirajući faktor. Međutim, osim toga, kompanije unutar svog organizacijskog modela trebaju i same stvarati i osigurati sve pretpostavke kako bi uredno i sustavno vodile svoja potraživanja te pravodobno i kvalitetno reagirale ukoliko dođe do rizika neuspješne naplate potraživanja. Atlantic Grupa d.d. je na vrijeme prepoznala važnost segmenta naplate potraživanja te unutar svog organizacijskog modela ustrojila odjel koji se isključivo bavi tematikom naplate potraživanja te kreirala proceduru kontrole i praćenja naplate potraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline