Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1198804

NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU


Huić, Aleksandra; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović Štetić, Vesna
NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU // 23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 75-75 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1198804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU
(Teachers' motivating styles - examining the circumplex model in higher education)

Autori
Huić, Aleksandra ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović Štetić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022, 75-75

Skup
23. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
kružni model nastavničkih stilova, teorija samodeterminacije, osnovne ljudske potrebe, visokoškolsko obrazovanje, pozitivna klima
(circumplex model of teaching styles, self-determination theory, higher education, positive learning climate)

Sažetak
Prema teoriji samodeterminacije, nastavnička ponašanja koja zadovoljavaju osnovne potrebe učenika za autonomijom, povezanošću i kompetentnošću povezana su s većom uključenosti učenika u nastavni proces i bolji akademski uspjeh. Aelterman i sur. (2019) su predložili novi kružni model nastavničkih motivirajućih stilova, koji opisuje dvije dimenzije nastavničkih ponašanja: usmjerenost na zadovoljavanje osnovnih potreba i usmjeravanje učenika. Ove dimenzije opisuju četiri različita stila: stil koji podržava autonomiju, strukturirajući, kontrolirajući i kaotični stil. Provjere ovog novog modela još su rijetke, a do sada je samo jedno istraživanje provjeravalo isti u kontekstu visokog obrazovanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio dati daljnji doprinos provjeri novog kružnog modela u visokom školstvu, te validirati hrvatski prijevod Upitnika situacija u školi – visoko obrazovanje (SIS-HE) kojim se navedeni model operacionalizira. U prvoj, kvalitativnoj, studiji provedene su dvije fokusne skupine s ukupno 17 sveučilišnih nastavnika različitih profila, s ciljem prijevoda i prilagodbe navedenog instrumenta. U drugoj, kvantitativnoj, studiji sveučilišni nastavnici sudjelovali su u online istraživanju, te ispunili hrvatsku verziju Upitnika SIS-HE, Upitnik psihološki kontrolirajućeg poučavanja, Upitnik nastavnik kao socijalni kontekst i Skalu nastavničkih pristupa poučavanju. Rezultati kvalitativne studije pokazuju da su situacijske vinjete na kojima se temelji Upitnik SIS-HE prikladne za kontekst hrvatskog visokog obrazovanja, te primjerene facijalne valjanosti i jasnoće. Rezultati kvantitativne studije potvrđuju očekivanu faktorsku strukturu upitnika te očekivane obrasce korelacija koji govore u prilog konvergentne i diskriminativne valjanosti. Analiza multidimenzionalnog skaliranja potvrdila je pretpostavljenu kružnost modela. Osim teorijskih, istraživanje ima i važne praktične implikacije za povećanje kvalitete visokoškolske nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Huić, Aleksandra; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović Štetić, Vesna
NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU // 23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 75-75 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Huić, A., Pavlin-Bernardić, N. & Vlahović Štetić, V. (2022) NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU. U: Tucak Junaković, I., Macuka, Ivana & Tokić, A. (ur.)23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Hui\'{c}, Aleksandra and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c} \v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2022}, pages = {75-75}, keywords = {kru\v{z}ni model nastavni\v{c}kih stilova, teorija samodeterminacije, osnovne ljudske potrebe, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, pozitivna klima}, title = {NASTAVNI\v{C}KI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRU\v{Z}NOG MODELA U VISOKO\v{S}KOLSKOM KONTEKSTU}, keyword = {kru\v{z}ni model nastavni\v{c}kih stilova, teorija samodeterminacije, osnovne ljudske potrebe, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, pozitivna klima}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hui\'{c}, Aleksandra and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c} \v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2022}, pages = {75-75}, keywords = {circumplex model of teaching styles, self-determination theory, higher education, positive learning climate}, title = {Teachers' motivating styles - examining the circumplex model in higher education}, keyword = {circumplex model of teaching styles, self-determination theory, higher education, positive learning climate}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font