Pregled bibliografske jedinice broj: 1198804
NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU
NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU // 23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 75-75 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1198804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA
U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU
(Teachers' motivating styles - examining the circumplex model in higher education)
Autori
Huić, Aleksandra ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović Štetić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022, 75-75
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
kružni model nastavničkih stilova, teorija samodeterminacije, osnovne ljudske potrebe, visokoškolsko obrazovanje, pozitivna klima
(circumplex model of teaching styles, self-determination theory, higher education, positive learning climate)
Sažetak
Prema teoriji samodeterminacije, nastavnička ponašanja koja zadovoljavaju osnovne potrebe učenika za autonomijom, povezanošću i kompetentnošću povezana su s većom uključenosti učenika u nastavni proces i bolji akademski uspjeh. Aelterman i sur. (2019) su predložili novi kružni model nastavničkih motivirajućih stilova, koji opisuje dvije dimenzije nastavničkih ponašanja: usmjerenost na zadovoljavanje osnovnih potreba i usmjeravanje učenika. Ove dimenzije opisuju četiri različita stila: stil koji podržava autonomiju, strukturirajući, kontrolirajući i kaotični stil. Provjere ovog novog modela još su rijetke, a do sada je samo jedno istraživanje provjeravalo isti u kontekstu visokog obrazovanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio dati daljnji doprinos provjeri novog kružnog modela u visokom školstvu, te validirati hrvatski prijevod Upitnika situacija u školi – visoko obrazovanje (SIS-HE) kojim se navedeni model operacionalizira. U prvoj, kvalitativnoj, studiji provedene su dvije fokusne skupine s ukupno 17 sveučilišnih nastavnika različitih profila, s ciljem prijevoda i prilagodbe navedenog instrumenta. U drugoj, kvantitativnoj, studiji sveučilišni nastavnici sudjelovali su u online istraživanju, te ispunili hrvatsku verziju Upitnika SIS-HE, Upitnik psihološki kontrolirajućeg poučavanja, Upitnik nastavnik kao socijalni kontekst i Skalu nastavničkih pristupa poučavanju. Rezultati kvalitativne studije pokazuju da su situacijske vinjete na kojima se temelji Upitnik SIS-HE prikladne za kontekst hrvatskog visokog obrazovanja, te primjerene facijalne valjanosti i jasnoće. Rezultati kvantitativne studije potvrđuju očekivanu faktorsku strukturu upitnika te očekivane obrasce korelacija koji govore u prilog konvergentne i diskriminativne valjanosti. Analiza multidimenzionalnog skaliranja potvrdila je pretpostavljenu kružnost modela. Osim teorijskih, istraživanje ima i važne praktične implikacije za povećanje kvalitete visokoškolske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb