Pregled bibliografske jedinice broj: 1198777
Primjer dobre prakse – Gibanja i košarice za muffine
Primjer dobre prakse – Gibanja i košarice za muffine // Zbornik radova XV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
online, 2021. str. 36-40 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1198777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjer dobre prakse – Gibanja i košarice za muffine
(Example of good practice - motion of muffin baskets)
Autori
Pažanin Danka ; Gaurina Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova XV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ - , 2021, 36-40
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Online, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
gibanja ; košarice za muffine ; aplikacija
(motion ; muffin baskets ; application)
Sažetak
Učenici osmih razreda su trebali istražiti kako brzina tijela koje pada ovisi o visini s koje je tijelo ispušteno. Kao tijelo su trebali koristiti papirnate košarice za muffine i ispuštati ih sa različitih, relativno malih visina te mjeriti vrijeme padanja. Za preciznije mjerenje su mogli koristiti aplikaciju koja analizirajući snimljeni video daje podatke o vremenu i prijeđenoj udaljenosti. Prikupljene podatke su trebali prikazati u s-t grafu, analizirati ga te svoje zaključke podijeliti s ostalim učenicima na satu. Aktivnost je pogodna za učenike osmih razreda za ponavljanje cjeline „Gibanje i sila“ te za učenike prvih razreda srednje škole. Uz razumijevanje Newtonovih zakona i pojašnjenje sile otpora zraka, uvodi se i pojam kritične brzine koja, iako nije dio kurikuluma, potiče učenika na razmišljanje i daljnje istraživanje. Primjerice, kako masa tijela utječe na brzinu padanja tijela u realnom okruženju gdje ima otpora zraka. Koristeći spomenute košarice možemo uz neznatnu promjenu oblika dobiti višestruko veću masu stavljajući tri ili četiri košarice jednu u drugu (zbog tankoće papira od kojeg su napravljene). Time se ispravlja miskoncepcija da otpor zraka ovisi isključivo o obliku tijela koju učenici najčešće steknu (primjer bacanje pune i prazne boce s male visine koje padnu u isto vrijeme). U izlaganju će biti predstavljena kvalitetna izvedba aktivnosti uživo i u nastavi na daljinu s učenicima osmih razreda i prvog razreda srednje škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika