Pregled bibliografske jedinice broj: 1198773
Pretpostavke i aproksimacije u Fizici – osvrt na udžbenike za osnovne i srednje škole
Pretpostavke i aproksimacije u Fizici – osvrt na udžbenike za osnovne i srednje škole // Zbornik radova 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjoj školi
Aleksinac, Srbija, 2022. str. 131-137 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1198773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pretpostavke i aproksimacije u Fizici – osvrt na
udžbenike za osnovne i srednje škole
(Assumptions and approximations in Physics - a
review of textbooks for primary and secondary
schools)
Autori
Gaurina, Marija ; Ljevnaić Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 9. međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjoj školi
/ - , 2022, 131-137
Skup
9. međunarodna konferencija o nastavi fizike u srednjim školama
Mjesto i datum
Aleksinac, Srbija, 08.04.2022. - 10.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aproksimacije ; pretpostavke ; STEM kurikulum ; kurikularni materijali.
(approximations ; STEM curriculum ; assumptions ; curricular materials)
Sažetak
Pretpostavke i aproksimacije se prečesto susreću u Fizici. Zbog čega su toliko potrebne? Jednostavan razlog je taj što je svaki stvarni sustavi u prirodi previše složen da bi ga Fizika mogla analizirati točno u svakom detalju. Za makroskopski sustavi, općenito, trebamo velik broj varijabli koje ga mogu u potpunosti opisati, čak i ukoliko mu zanemarimo građu. Iako se situacija u školstvu polako mijenja, tradicionalni nastavni proces temelji se na dobro definiranim problemima. S druge strane, znanstvena istraživanja, usredotočuju se na loše definirane probleme kod koji ne postoji točno definiran skup koraka koje znanstvenici slijede kao niti jedan univerzalni put koji i nepogrešivo vodi znanstvenom znanju. Iz toga proizlazi zaključak da tradicionalni STEM kurikulum uči znanja i vještine koji nisu dovoljni da bi učenici mogli riješavati stvarne probleme koji uključuju pretpostavke. Budući da se toliko udžbenika temelji na dobro definiranim problemima, u ovom radu dajemo osvrt na udžbenike za srednje škole te naglašavamo potrebu za novom generacijom kurikularni materijala koji se temelje na složenim stvarnim scenarijima ili barem uključuju širok spektar problema koji uključuju pretpostavke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika